برگزاري تور صنعتي در منطقه ويژه لرستان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33755
ساعت 08:44 چهارشنبه 28 مرداد 1394
نشست خبری و تور صنعتی با اصحاب رسانه و صنعتگران در منطقه ویژه اقتصادی لرستان برگزار شد .

به گزارش فرينا، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان لرستان در اين نشست خبري گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به افزایش تولیدات داخلی و موضوع اقتصاد مقاومتی یکی از بهترین راهکارها حمایت از صنایع تولیدی کوچک است که در واقع 92 درصد از واحدهای صنعتی کشور را نیز تشکیل می‌دهند.
فرزاد محمدی به نقش رسانه ها در جذب سرمایه گذار اشاره کرد و افزود: هدف از این نشست آشنایی رسانه ها با چگونگی سرمایه گذاری در شهرکها و مزایا و پتانسیل های عرصه های صنعتی استانمان بوده تا این عزیزان بتوانند با اطلاعات رسانی سعی در جلب سرمایه گذار داشته باشند. 
محمدی پس از آن به تشریح مزایای منطقه ویژه پرداخت و افزود: منطقه ویژه اقتصادی استراتژیک ترین عرصه صنعت است بویژه منطقه ویژه اقتصادی لرستان که هم از مزایای منطقه ویژه برخوردار است و هم مزایای شهرکهای صنعتی که سایر مناطق کشور به غیر از یزد از این مزایا برخوردار نیستند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان با بیان اینکه به دنبال اخذ مجوز واردات قطعی در منطقه ویژه اقتصادی لرستان هستیم، گفت: تبدیل شدن شهرک صنعتی شماره سه خرم‌آباد به منطقه ویژه اقتصادی نیز به تصویب هیئت وزیران رسیده است و فقط منتظر تصویب در مجلس شورای اسلامی است و علاوه بر آن به دنبال اخذ مجوز برای ایجاد شهرک صنعتی شماره چهار نیز هستیم. 
وي با اشاره به در اختیار قرار دادن 45 هکتار اراضی از شهرک صنعتی خرم‌آباد به کارخانه لاستیک‌سازی اشاره نمود و ادامه داد: تا پایان مردادماه قرارداد ساخت مجتمع پتروشیمی کوهدشت با یک‌هزار و 800 میلیارد تومان منعقد می‌شود و 82 هکتار نیز در اختیار این پروژه قرار می‌گیرد و این در حالی است که جدای از این دو قرارداد پیش از این در مجموع فقط 290 هکتار واگذار شده بود.
محمدی افزود: خوشبختانه مدیریت ارشد استان لرستان توجه خاصی به بحث سرمایه‌گذاری و رفع موانع و مشکلات صنایع دارد که کارگروه تسهیل استان در این راستا مشغول فعالیت است.
در پایان اين نشست، خبرنگاران و صنعتگران از سه واحد صنعتی بایر افلاک و گوهر پلاستیک و همچنین سنگ افشار بازدید کردند.




شناسه خبری: 33755

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو