سهم اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی افزایش یافت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33798
ساعت 14:03 شنبه 31 مرداد 1394
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: سهم اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در پارس جنوبی بهبود یافت.

به گزارش فرینا به نقل از مهر، مهدی یوسفی اظهار داشت: یکی از مهمترین خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم استان بوشهر، اشتغال جوانان استان در صنایع پارس جنوبی است که دولت قبل مصوبه‌ای نیز در این زمینه داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، باید ۵۰ درصد از نیروهایی که در پارس جنوبی جذب می‌شود، نیروهای بومی باشند که تحقق این موضوع نیازمند فراهم ساختن برخی زیرساخت‌ها است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: در جریان ساخت فازهای مختلف پارس جنوبی، تعداد و تخصص نیروهایی که به کارگیری می‌شوند در مراحل مختلف، تفاوت است و درخواست‌هایی که برای اشتغال ارائه می‌شود، متغیر است.
وی با بیان اینکه تعداد نیروهای متقاضی اشتغال استان بوشهر برای برخی از تخصص‌های مورد نیاز کم است، افزود: متاسفانه به میزان این مصوبه اشتغال، ظرفیت‌سازی برای تولید نیروی انسانی توانمند صورت نگرفته است.
یوسفی با اشاره به اینکه در دوره ساخت پالایشگاه با کمبود نیروی انسانی در استان بوشهر روبرو هستیم، اضافه کرد: طبق آماری که داشتیم، تا پایان نیمه دوم شهریورماه سال گذشته سهم واقعی نیروی بومی شاغل در پارس جنوبی ۱۶ درصد بود.
وی از انعقاد یک تفاهم با سازمان فنی و حرفه‌ای برای برای ارائه آموزش‌های تخصصی خبر داد و گفت: طی چهار سال، ۱۳ هزار نفر آموزش‌های مرتبط با صنایع این منطقه را فرا خواهند گرفت.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه با جدیت پیگیر اشتغال نیروهای بومی در صنایع منطقه هستیم، افزود: سهم فعلی نیروهای بومی در پارس جنوبی حدود ۲۵ درصد است.



آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو