سهلان؛ رقیبی جدی برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادي كشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33872
ساعت 11:35 چهارشنبه 4 شهريور 1394
نشست سه جانبه مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سهلان و مدیر امور هماهنگی مناطق ویژه دبيرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادي برگزار شد.

به گزارش فرينا، مدیر امور هماهنگی مناطق ویژه دبيرخانه شورايعالي با اشاره به بازديد اخیر خود از منطقه ویژه اقتصادی سهلان، اقدامات انجام یافته در منطقه نظیر اجرای پروژه معابر فاز اول و تسریع در اجرای زیرساخت ها را بسیار خوب ارزیابی کرده و گفت: باتوجه به کیفیت و سرعت اجرای پروژه های جاری در منطقه ویژه اقتصادی سهلان، انتظار می رود که این منطقه به قطب قدرتمند صنعت و فن آوری و رقیبی جدی برای مناطق آزاد و ویژه تبدیل گردد . 
جعفر آهنگران با بیان فرصت از دست رفته در سالیان گذشته جهت اجرای پروژه فاز اول و عمران منطقه، افزود: در صورتیکه در سالیان بعد از تصویب و ابلاغ تشکیل منطقه سهلان، روند اجرایی پروژه آغاز می شد و اقداماتی نظیر آنچه  در دوران جدید مدیریت انبارهای عمومی و منطقه انجام شده است صورت می گرفت، اینک این منطقه به نقطه عطف مناطق ویژه کشور تبدیل شده بود.
آهنگران گفت: همزمان با واگذاری اراضی فاز یک، تملک زمین های فازهای بعدی نیز در دستورکار مدیران انبارهای عمومی و منطقه قرار گیرد. 

** لزوم حمایت از صنعت گران کارآفرین در منطقه ويژه سهلان
در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با اشاره به اقدامات چشمگیر انجام یافته در منطقه ویژه اقتصادی سهلا ، تلاش مضاعف جهت آماده سازی منطقه را خاطرنشان کرد.
جمشید قسوریان جهرمی، مالکیت برندهای برتر، کارآفرینی و کمک به حل مشکل اشتغال و تلفیق تولید و فن آوری های نوین را از پارامترهای مورد نظر در واگذاری اراضی منطقه به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران نام برد.
قسوريان سیاست این شرکت را حمایت و کمک همه جانبه جهت توسعه منطقه ویژه اقتصادی سهلان دانست.

** سهلان؛ نگینی درخشان در اقتصاد و صنعت ایران
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سهلان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات انجام یافته، از ادامه اجرای پروژه معابر و زیرساختهای فاز یک قبل از واگذاری به متقاضیان خبر داد . 
بهروز وطن پرست به اراده مدیران شرکت انبارهای عمومی و منطقه ویژه جهت تسریع در آماده سازی فاز یک اشاره کرده و پیگیری امور مربوط به فازهای بعدی با حمایت مسئولین و نهادهای ذی صلاح را به عنوان برنامه آتی مجموعه برشمرد . وطن پرست همچنین پشتیبانی همه جانبه تمامی مسئولین از اجرای این طرح ملی و حل مسائل مربوط به فازهای بعدی را خواستار شد و گفت: در سایه همدلی و همزبانی مسئولین و مردم و با حمایتهای لازم از این طرح، منطقه ویژه اقتصادی سهلان در آینده ای نزدیک مانند نگینی درخشان بر سینه اقتصاد و صنعت ایران عزیز خواهد درخشید.




شناسه خبری: 33872

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو