احتمال سرريزشدن فعاليت هاي صنعتي تهران به منطقه ويژه پيام

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: امکان سرريز شدن فعاليت هاي صنعتي تهران به منطقه ويژه اقتصادي پيام وجود دارد که اين امر بسيار مطلوب است.
به گزارش بنا(bena) رضا تقي پور بعد از ظهرديروز در حاشيه بازديد از منطقه ويژه اقتصادي پيام و فرودگاه بين المللي پيام با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران افزود: منطقه ويژه اقتصادي پيام منطقه اي است که مي تواند سرريز فعاليتهاي اقتصادي تهران و حومه را به خود جذب کند و بسياري از صنايعي که حائز شرايط مورد نياز در اين منطقه هستد، در آن برپا شوند.

وي ادامه داد: اين هدف تا به حال تا حد زيادي محقق شده و اميدواريم همه برنامه ريزي ها در اين زمينه عملي شود و نتايج درخشاني به همراه داشته باشد.

اين مسئول بيان کرد: منطقه ويژه اقتصادي پيام بسياري از پتانسيلها را يکجا در خود دارد که اين امر، ضرورت بهره گيري از توان بالاي اين منطقه را بيش از پيش آشکار مي کند.

وي عنوان داشت: بسياري از انواع صنايع، شرايط آغاز کردن فعاليت خود در منطقه ويژه اقتصادي پيام را دارند فقط کافيست زمينه هاي لازم براي تحقق اين امر فراهم شود.

پيام در زمان حوادث غيرمترقبه يک مسير ارتباطي بسيار مطلوب است

تقي پور در بخش ديگري از سخنان خود نيز اظهار داشت: پيام در زمان بروز حوادث غيرمترقبه، يک مسير ارتباطي بسيار مطلوب است که مي تواند کمکها را منتقل کند.

وي افزود: فروگاه بين المللي پيام که در استان تهران واقع شده است، در زمان بروز حوادث غيرمترقبه وارد عمل مي شود و به کاهش آسيبهاي احتمالي ناشي از اين حوادث کمک مي کند.

اين مسئول اظهار داشت: فرودگاه بين المللي پيام در زمان بروز حوادث غيرمترقبه، امکان انتقال مجروحان و کمک رساني را دارد و در اين زمينه با نيروهاي امدادگر و هلال احمر همکاري مي کند.

وي ادامه داد: معمولا در شرايط بروز حوادث غيرمترقبه نيازهاي فراواني مطرح مي شود که يکي از مهمترين آنها جابجايي مجروحان و انتقال محموله هاي کمک رساني است که سرعت عمل در اين زمينه بسيار اهميت دارد.

تقي پور افزود: به دنبال اهميت اين مسئله، زمينه هايي در فرودگاه بين المللي پيام وجود دارد که کمک مي کند در زمان بروز حوادث يادشده، جابجايي مجروحان و محموله هاي کمک رساني از طريق اين فرودگاه ممکن باشد که اين امر به کاهش آسيبهاي احتمالي ناشي از بروز حوادث غيرمترقبه کمک مي کند.

وزير ارتباطات خاطرنشان کرد: مجموعه پيام يکي از ارکان توسعه استان و کشور است و توسعه فعاليتهاي آن نه تنها براي شهرستان کرج و استان تهران بلکه براي کل کشور آثار مطلوبي به همراه دارد.

حمايتهاي مجلس در شکوفا شدن پتانسيلهاي پيام تاثير فراواني دارد

وي اضافه کرد: حمايتهاي مجلس در زمينه کمک به شکوفايي پتانسيلهاي منطقه ويژه اقتصادي و فرودگاه بين المللي پيام در به ثمر رسيدن تلاشهاي ما تاثير فراواني دارد و اين امر را سرعت مي بخشد.

اين مسئول يادآور شد: بسياري از مباحث مرتبط با منطقه ويژه اقتصادي پيام و فرودگاه بين المللي پيام به نوعي مباحث ملي محسوب مي شود که اين امر، ضرورت توجه به پيام را بيش از پيش آشکار مي کند.
امتیاز به خبر :