برگزاري نشست معرفی شاخص‌ها و ظرفیت‌های کلان منطقه ويژه سرخس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33903
ساعت 11:22 شنبه 7 شهريور 1394
نشست معرفی شاخص‌ها و ظرفیت‌های کلان منطقه ویژه اقتصادی سرخس با حضور سرپرست سازمان اقتصادی رضوی، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس و تعدادی از مدیران ارشد واحدهای صنعتی و بازرگانی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش فرينا، این نشست که در ادامه برگزاری نشست هاي هم اندیشی به منظور ارتقاء سطح هم افزایی، افزایش سطح تعاملات و مشتری مداری داخلی میان موسسات و شرکت های تابعه سازمان اقتصادی رضوی تشکیل شد، مدیران عامل شرکت های هلدینگ صنایع غذایی رضوی، دارو سازی ثامن، بیمارستان فوق تخصصی رضوی(ع)، موسسه درمانی و دارویی دارالشفاء و منطقه ویژه اقتصادی سرخس به میزبانی شرکت دارو سازی ثامن حضور داشتند.
رحیم مهدی زاده، سرپرست سازمان اقتصادی رضوی، هدف از برگزاری چنین جلساتی را شناسایی و تعریف زمینه های همکاری گسترده میان شرکت های تابعه و توسعه هم افزایی درون سیستمی در راستای تاکیدات مهندس عزیزیان، ریاست هیات مدیره سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی عنوان کرد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، سخنران دیگر این نشست، تاکیدات ویژه حضرت آیت الله واعظ طبسی، تولیت عظمی آستان قدس رضوی در زمینه لزوم محرومیت زدایی از شهرستان سرخس را هدف از تاسیس این منطقه دانست و افزود: تاکنون برای راه اندازی واحدهای صنعتی و تامین زیرساخت های مورد نیاز آستان قدس رضوی بالغ بر 500 میلیارد تومان هزینه صورت گرفته است.
احمد صادقی گلمکانی افزود: علاوه بر این، میزان کل سرمایه گذاری های انجام شده توسط بخش خصوصی تاکنون بیش از 374 میلیارد تومان بوده است.
صادقی گلمکانی گفت: با تاسیس منطقه ویژه اقتصادی سرخس، نه تنها سهم ایران از ترانزیت کالا افزایش می یابد، بلکه مکانی برای عرضه کالا و خدمات تولید شده در ایران به خارج از کشور و امکان حضور فعالیت شرکت های بین المللی برای تولید و توسعه تجارت با آسیای میانه ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به مزایای این منطقه ویژه اقتصادی افزود: همجواری درنقطه صفر مرزی با کشور ترکمنستان به عنوان دروازه ورود به آسیای میانه، وجود 30 کیلومتر ریل عریض آسیای میانه و ریل نرمال ایران در داخل منطقه، وجود فرودگاه با قابلیت فرود و پرواز انواع هواپیما و همچنین اتصال به بنادر مهم امیر آباد، شهید رجایی، امام خمینی و جلفا از طریق شبکه ریلی، از جمله مزایای مهم منطقه ویژه اقتصادی سرخس به شمار می رود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس درباره مشوق ها و حمایت های ویژه قانونی این منطقه گفت: امکان ورود کالا و مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید بدون پرداخت عوارض گمرکی، سود بازرگانی، معافیت مالیاتی بر فعالیت های اقتصادی در منطقه ویژه تا 10 سال، امکان مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی، ترانزیت کالا در منطقه بدون محدودیت و مطابق با دستورالعمل ترانزیت گمرک ایران و اشتغال نیروی انسانی مطابق با مقررات اشتغال نیروی انسانی در مناطق آزاد، مشوق هایی است که برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی در نظر گرفته شده است.
گفتني است؛ در این نشست مدیران عامل شرکت های هلدینگ صنایع غذایی رضوی، سوالات خود را پیرامون موضوعاتی همچون صادرات و واردات، حمل ریلی، دموراژ و انبارداری، ترانزیت کالا و ایجاد دفاتر نمایندگی در منطقه ویژه مطرح کردند.




شناسه خبری: 33903

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو