ورود شرکت هاي پتروشيمي خارجي به عسلويه در آينده نزديك

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33931
ساعت 10:33 دوشنبه 9 شهريور 1394
معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با رفع تحریم ها در آینده نزدیک شاهد ورود شرکت های پتروشیمی خارجی به منطقه ویژه پارس جنوبی در عسلویه خواهیم بود.

به گزارش فرينا، ناصر امیرزاده افزود: پیش بینی می شود بخش اعظم این شرکت های پتروشیمی از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن باشند.
اميرزاده گفت: منطقه ویژه اقتصادی پارس شمالی از تنگستان در نزدیکی شهرستان بوشهر آغاز می شود و تا دیر ادامه خواهد داشت.
وی افزود: همچنین از بندر دیر تا نزدیکی مرز استان هرمزگان نیز به منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی اختصاص دارد.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: به زودی شاهد حجم سرمایه گذاری عظیم شرکت های پتروشیمی داخلی و خارجی در این مناطق خواهیم بود که بخش عظیمی از نوار ساحلی استان بوشهر را در بر می گیرد.
این مقام مسئول در استان بوشهر افزود: با ورود این شرکت های پتروشیمی خارجی به عسلویه، بدون شک گردشگری دریایی در استان بوشهر متحول خواهد شد.
وی گفت: از هم اکنون برنامه ریزیهای گسترده ای با تلاش اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر به منظور خدمات رسانی به کارکنا ن این شرکت های خارجی انجام شده است.
امیرزاده افزود: باید بدانیم چگونه می توان از ورود این تعداد فعال اقتصادی خارجی به استان بیشترین بهره در زمینه گردشگری را برد.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای منطقه ویژه پارس جنوبی در آینده نزدیک شاهد افزایش چشمگیر ورود شرکت های پتروشیمی خارجی خواهیم بود.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: استان بوشهر باید با توسعه امکانات فرودگاهی پاسخگوی افزایش تعداد پروازهای ورودی به استان بوشهر و عسلویه باشد.
وی همچنین بر ضرورت افزایش اماکن اقامتی در استان بوشهر تاکید کرد و افزود: باید شرایطی فراهم شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی با آگاهی از آینده روشن بوشهر، نسبت به ساخت هتل هایی با کیفیت بالا اقدام کنند.
با توجه به اینکه منطقه ویژه پارس جنوبی در نوار ساحلی پارک دریایی نای بند به عنوان زیباترین منطقه دریایی بوشهر واقع شده است، انتظار می رود در میان سایر بخش های گردشگری استان، گردشگری دریایی بیش از همه رونق گیرد.
امیرزاده همچنین با اشاره به اینکه بوشهر قرار است به زوی با تصویب مجلس شورای اسلامی به منطقه آزاد تجاری تبدیل شود، گفت: این امر مهم نیز نقش بسزایی در رونق هر چه بیشتر گردشگری استان بوشهر خواهد داشت.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد انواع امکانات گردشگری در استان بوشهر دعوت کرد و گفت: سرمایه گذاران باید بدانند با آینده پیش رو در دوران پساتحریم، بازده اقتصادی بسیار چشمگیری در زمینه گردشگری خواهند داشت.




شناسه خبری: 33931

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو