افزايش ظرفیت صادرات مواد معدنی از منطقه ویژه خلیج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33949
ساعت 09:30 چهارشنبه 11 شهريور 1394
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از افزایش ظرفیت صادرات مواد فله معدنی در منطقه ویژه خلیج فارس خبر داد.

به گزار فرينا، مهدی کرباسیان در مراسم افتتاح طرح توسعه اسکله تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس، با اشاره به افزایش ظرفیت اسکله منطقه ویژه خلیج فارس به ۱۲ میلیون تن، گفت: با اجرای این طرح ظرفیت صادرات مواد فله معدنی از این اسکله افزایش دو برابری یافته است.
كرباسيان افزود: سال گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار صادرات از منطقه ویژه خلیج فارس صورت گرفت که در سال جاری و آینده می توانیم صادرات بیشتری داشته باشیم.
وي گفت: خوشبختانه زیرساخت های مختلف از جمله آب، برق، گاز، اسکله و راه آهن در منطقه ویژه خلیج فارس فراهم است و در طرح توسعه این منطقه نیز دو هزار هکتار به آن اضافه خواهد شد که می تواند در افزایش جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و اشتغال این منطقه موثر باشد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای برنامه های توسعه منطقه ویژه پارسیان خبر داد و افزود: برای حضور در این منطقه نیز سرمایه گذاران خوبی از جمله در بخش پتروشیمی اعلام آمادگی کرده اند.
كرباسيان اضافه کرد: توجه ویژه به توسعه اکتشافات معدنی در کشور نیز از دیگر برنامه های ما خواهد بود.
طرح توسعه اسکله تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از ۶ به ۱۲ میلیون تن در سال با سرمایه گذاری ۵۴۰ میلیارد ریالی با حضور جاسم جادری استاندار هرمزگان و مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به بهره برداری رسید.





شناسه خبری: 33949

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو