رشد 58 درصدی حمل و نقل ریلی از بندر امام خمینی(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33992
ساعت 12:02 دوشنبه 16 شهريور 1394
با هم افزایی مدیریتی و عملیاتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و راه آهن جنوب، سهم حمل و نقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از ابتدای سال جاری از افزایش چشمگیری برخوردار شده است.

به گزارش فرینا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به سیاست های کلان سازمان بنادر و دریانوردی و همکاری راه آهن جمهوری اسلامی به منظور افزایش سهم حمل و نقل ریلی از بنادر کشور، بیان داشت: در نتیجه این سیاست های مشترک مدیریتی، طی پنج ماهه نخست سال جاری، تعداد 16 هزار و 681 دستگاه واگن حامل کالا به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تردد داشته و به این ترتیب بیش از یک میلیون تن کالا به صورت ریلی به اقصی نقاط کشور حمل گردید و این میزان  نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 58 درصدی برخوردار شده است.
عبداللهی آمادگی تجهیزاتی و عملیاتی این مجتمع بزرگ بندری برای انتقال بخشی از ترافیک کالا به سمت خطوط ریلی و مساعد نمودن بستر مناسب برای بهره گیری از این توان بالقوه با همکاری راه آهن را از عوامل رشد روز افزون  سهم حمل و نقل  ریلی برشمرد.
وی در ادامه بیان داشت: با توجه به هدفمند سازی یارانه های انرژی، حمل و نقل ریلی از جایگاه ویژه ای در زنجیره حمل و نقل کالا و توسعه حمل و نقل چند وجهی برخوردار شده است. از این رو مزیت هایی نظیر کاهش بار ترافیکی جاده ها و کاهش آلایندگی های زیست محیطی و ایمنی تردد اهمیت بهره گیری از  ظرفیت های ریلی را دو چندان نموده و تلاش می شود با همکاری مضاعف راه آهن جنوب، بستر و شرایط مناسبی برای صاحبان کالا و بازرگانان جهت  بهره گیری از مزیت های شبکه ریلی کشور فراهم شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)  با اشاره به قدمت این مجتمع بزرگ بندری به عنوان قدیمی ترین بندر متصل به راه آهن سراسری، اظهار داشت: ماهیت کالاهای ورودی به این بندر عمدتا کالای فله و غلات است که از این نظر  مناسب ترین محموله برای حمل و نقل ریلی محسوب گردیده و این دو موضوع می تواند به طور فزاینده ای ظرفیت های مرتبط را ارتقاء بخشد.



شناسه خبری: 33992

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو