اتصال اسکله رورو بندر اميرآباد به ريل سراسري تا پايان امسال

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34049
ساعت 12:30 شنبه 21 شهريور 1394
طرح هایی به ارزش 600 میلیارد تومان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی تا بهمن ماه در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد به بهره برداری خواهد رسید و اسکله رورو بندر امیرآباد به ریل سراسری تا پایان سال وصل خواهد شد.

به گزارش فرينا، مدیر اداره بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: یک کارخانه کاغذسازی با سرمایه گذاری بخش خصوصی، آبان ماه امسال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد به بهره برداری خواهد رسید.
علی خدمتگزار افزود: همچنین یک کارخانه فولادسازی با حجم تولید سالانه 500 هزار تن مفتول کلاف در آبان ماه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد افتتاح خواهد شد.
خدمتگزار همچنین از بهره برداری یک واحد کارخانه روغن خوراکی به ظرفیت تولید سالانه پنج هزار تن روغن در سال با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد گفت: بهره برداری از این کارخانه ها در محدوده منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد باعث افزایش ترافیک بندری و نیز تخلیه و بارگیری بیشتر کالا در این منطقه خواهد شد چرا که مواد اولیه این کارخانه به طور مستقیم از طریق بندر وارد خواهد شد.
وي افزود: همچنین مقداری از تولیدات این کارخانه ها نیز از طریق بندر امیرآباد صادر خواهد شد که همین امر منافع زیادی را برای سرمایه گذاران این کارخانه ها خواهد داشت.
این مقام مسئول ادامه داد: احداث کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی مزایای بسیاری را برای سرمایه گذاران دارد .
خدمتگزار افزود: یک دستگاه مکنده غلات با ظرفیت 350 تن در ساعت به منظور تشدید در فرایند تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد با سرمایه گذاری بخش خصوصی اواخر مهر وارد منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خواهد شد تا توان عملیاتی بندر بیش از پیش افزایش یابد.
وي از دیوار کشی در محدوده منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به طول 11.6 کیلومتر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: به همین منظور اعتباراتی در سال جاری تخصیص یافته است.
این مقام مسئول در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد تاکید کرد: هم اکنون 16 کیلومتر خط راه آهن در بندر امیر آباد ایجاد شده است که به زودی به 18.8 کیلومتر خواهد رسید.
خدمتگزار افزود: تا پایان سال جاری تمام بخش های بندری امیرآباد به خط ریلی سراسری کشور متصل خواهد شد.
وی یادآور شد: همچنین اسکله رورو بندر امیر آباد نیز به خط ریلی متصل خواهد شد و به این ترتیب بندر امیرآباد به عنوان تنها بندر کشور معرفی می شود که دارای اتصال اسکله رورو به خط ریلی است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در پايان گفت: اتصال بندر امیرآباد به خط ریلی سراسری نقش بسیار موثری در افزایش عملکرد این بندر در زمینه سرعت در واردات کالا و تزانزیت داشته است.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو