تدوين پیوست فرهنگی اجتماعی در منطقه ویژه بوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34115
ساعت 14:44 چهارشنبه 25 شهريور 1394
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از تدوين پیوست فرهنگی اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خبر داد.

به گزارش فرينا، عبدالله آورا در دیدار با مدیران بهزیستی گفت: به لحاظ اهمیت موضوع، پیوست فرهنگی اجتماعی در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بوشهر دیده شده و در حال تدوین است.
آورا، توانمندسازی را به عنوان دومين اصل مهم در برنامه ريزی ها عنوان کرد و گفت: از افراد توانمند معلول می‌توان در بخش‌های مختلف استفاده كرد و اين امر نيازمند افزايش ارتباطات با بخش های مختلف صنعتی و خصوصی استان است.


** استقبال سازمان بهزيستي از همكاري سازمان ها، ادارات و مردم 
مدیرکل بهزیستی استان در این دیدار خواهان همدلی بیشتر سازمان ها، ادارات و مردم با سازمان بهزیستی شد و گفت: سازمان بهزیستی بسیار خرسند است و استقبال می کند از تمام اشخاص و سازمان‌هایی که خواهان همکاری با بهزیستی هستند.
حسین اسدی‌راد افزود: حمایت تنها جنبه مالی نداشته، هرچند این سازمان با مشکلات مالی زیادی روبه رو است، اما اگر شخصی یا نهادی بتواند با حضور فیزیکی و یا  ایده ای علمی باری از دوش این سازمان بردارد و در واقع با تفکر موثر در پیشرفت اهداف بهزیستی خدمت بسیار ارزنده‌ای به سازمان کرده است.
اسدي راد با اشاره به قانون جبران عدم کارایی، گفت: اگر صنعت گری و یا کارآفرینی نسبت به استخدام یک معلول اقدام کند سازمان بهزیستی طبق قانون امتیازاتی را برای کارفرما در نظر می گیرد که این خود در کمک به اشتغالزایی معلولان گام موثری خواهد بود.

** پيشگيري و توانمند سازی دو اصل مهم در فعاليت هاي سازمان بهزيستي
در ادامه معاون فرهنگی و اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز پيشگيري و توانمند سازی را دو اصل مهم در فعاليت هاي سازمان بهزيستي عنوان کرد و گفت: پيشگيری از اهميت زيادي برخوردار است؛ چرا كه با عدم لحاظ اين اصل مهم مشكلات زيادی گريبان‌گير جامعه هدف خواهد شد.
اکبر صابری با اشاره به در نظر گرفتن مشوق‌های لازم برای صنایع استان افزود: تسهیلاتی برای کارفرمایانی که معلولان را جذب کنند در نظر گرفته شود و مددجویان بهزیستی نیز با اولویت به شرکت‌های منطقه ویژه معرفی شوند.




شناسه خبری: 34115

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو