پتروشیمی‌ها پیشتاز توسعه فضای سبز عسلویه و ماهشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34129
ساعت 09:24 شنبه 28 شهريور 1394
مجتمع‌های پتروشیمی در عسلویه و ماهشهر با هدف صیانت از محیط زیست در پی گسترش فضای سبز این مناطق هستند.

به گزارش فرينا، مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکتهای پتروشیمی در سراسر کشور با هدف حفظ محیط زیست، پیشگام توسعه فضای سبز و کشت انواع درختان و گیاهان باتوجه به شرایط بومی در مناطق مختلف شده‌اند و در این مسیر در عسلویه و ماهشهر به عنوان دو قطب پتروشیمی ایران اقدامهای بسیار خوبی محقق شده است.
قدرت الله نصیری، با اشاره به آمادگی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای همکاری و تعامل با متولیان امر افزود: باید تنوع گیاهی به عنوان یک اصل مهم زیست محیطی در مناطق مختلف محقق شود.
نصيري به همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت جهاد کشاورزی براساس تعریف طرحی جامع اشاره كرد و گفت: درصدد هستیم تا در کوههای عسلویه گیاهان بومی کاشته شود و از طریق پساب تصفیه شده، سیستم آبیاری قطره‌ای اجرا کنیم و برای این کار مخازنی در بالای کوه احداث می‌شوند که با آبیاری قطره‌ای فضای سبز منطقه پوشش داده خواهد شد.
وي با اشاره به این‌که هم‌اکنون مقدار زیادی از پساب تصفیه شده در شرکت پتروشیمی مبین برای آبیاری فضای سبز به کارگرفته می‌شود، افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی درصدد اجرای طرح جامع فضای سبز منطقه است تا از پساب پتروشیمی برای ایجاد فضای سبز در اماکن خالی بتوان استفاده کرد.
مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: مجتمع پتروشیمی بندر امام نیز به دلیل دارا بودن امکانات و زیرساختهای مطلوب اقدامهای خوبی را برای گسترش کاشت درخت حرا در خورهای منطقه انجام داده است.
نصیری افزود: در عسلویه و ماهشهر به عنوان دو قطب اصلی صنعت پتروشیمی برنامه‌های جامع و کلانی برای صیانت از محیط زیست این مناطق در حال اجراست و با همکاری سازمان محیط زیست و دیگر متولیان امر فعالیتهای مطالعاتی متنوعی را در دست اقدام داریم.
وی در پايان گفت: استفاده از فناوریهای نوین در زمینه حفظ محیط زیست و رعایت اصول HSE از محورهای اصلی فعالیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و امید است که با تعامل و همکاری همه کارکنان، فضایی ایمن، سالم و شاداب برای همکاران در صنعت پتروشیمی ایجاد کنیم که در این مسیر  باید از آخرین دانش روز جهان بهره‌مند شویم.




شناسه خبری: 34129

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو