لزوم ورود تجهیزات بندری نسل ششم در بندر شهید رجایی‌

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34130
ساعت 09:51 شنبه 28 شهريور 1394
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، امسال برای توسعه فاز دوم بندر شهید رجایی مبلغ‌ ١٠٧ میلیون یورو از محل فاینانس چین تأمین شود.

به گزارش فرينا، محمد سعیدنژاد افزود:‌ بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین  بندر کانتینری ایران‌ دارای پیشرفته‌ترین ترمینال‌ها و تجهیزات کانتینری نسبت به دیگر بنادر کشور است.
سعيدنژاد با بیان اینکه در سال گذشته بیش از‌ ٧٥ میلیون تن عملیات جابه‌جایی انواع کالای نفتی و غیرنفتی‌ در بندر شهید رجایی به ثبت رسید، گفت: انجام ٨٤ درصد کل عملیات جابه‌جایی کانتینر ‌در بندر شهید رجایی، این بندر را به عنوان قطب کانتینری کشور ‌معرفی کرده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ‌انجام ٢٥ درصد کل صادرات کشور و ٥٥ درصد کل صادرات بنادر از بندر شهید رجایی‌،افزود:‌ بندر شهید رجایی در سال ٩٠ و با فعالیت ٢١ خط کشتیرانی لاینر، میزان ٢,٧ میلیون TEU عملیات کانتینری داشت‌.
سعیدنژاد با تأکید بر لزوم ورود تجهیزات بندری نسل ششم برای این بندر گفت: در زمینه پسکرانه و محوطه‌های اختصاصی، آمادگی پذیرش و عملیات کانتینری تا ظرفیت سالانه ٣,٣ میلیون TEU در این بندر وجود دارد.


هدفگذاری تأمین ١٠٧ میلیون یورو فاینانس از چین
وی افزود: هدفگذاری شده است در فاز دوم بندر شهید رجایی‌ از محل منابع غیرسازمانی، اجرای پروژه ‌ادامه یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری برای فاز دوم بندر شهید رجایی مبلغ ١٠٧ میلیون یورو از محل فاینانس چین تأمین شود.
سعيدنژاد افزود: ‌امیدواریم با رفع مسائل طرف چینی، امسال بتوانیم LC را فعال کرده و عملیات خرید تجهیزات را آغاز کنیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: فرآیند کار در این پروژه اجرایی شده است تا بتوان در آینده نزدیک ‌از خطوط اعتباری موجود استفاده کرد و پروژه را به پایان رساند.
سعیدنژاد گفت: در کل ٢٠٧ میلیون دلار برای تهیه تجهیزات بندر شهید رجایی ‌‌لازم است که از محل فاینانس تأمین می‌شود.

هدفگذاری جذب فاینانس خارجی برای فاز سوم بندر شهید رجایی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در فاز ٣ بندر شهید رجایی سرمایه‌گذاران استقبال کردند که برنامه داریم در آینده نزدیک فراخوان جذب فاینانس خارجی آن را اعلام و اسناد و مدارک آن را به زودی تهیه کنیم.

امکان پهلوگیری کشتی‌ها با ظرفیت ١٢ هزار TEU
وی با اعلام در دستور کار بودن تجهیز یال‌های چپ و راست ترمینال ٢ کانتینری بندر شهید رجایي، گفت: ‌‌عملیات تکمیل حوضچه سوم این بندر در قالب مرحله ٣ طرح توسعه ترمینال های کانتینری آغاز شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در وضعیت فعلی امکان پهلوگیری کشتی‌های کانتینری اقیانوس‌پیما با ظرفیت بیش از ١٢ هزار TEU در این بندر فراهم است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در بقیه بنادر کشور نیز ‌برای نوسازی تجهیزات‌ و نیز تجهیز بیشتر بنادر، ارقامی اختصاص می‌یابد که با توجه به باز شدن فضای خرید این تجهیزات در شرایط پس از تحریم، می‌توان در قالب تولید داخل و تأمین خارج به صورت مشترک،‌ تأمین تجهیزات بنادر را انجام داد.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو