به همت متخصصان داخلی؛ تعمیر جرثقیل غول پیکر کانتینری در بندر شهید رجایی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34165
ساعت 16:36 دوشنبه 30 شهريور 1394
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از اجرای موفقیت آمیز پروژه تعمیرات اساسی یکی از جرثقیل های غول پیکر بندر شهید رجایی برای نخستین بار به همت متخصصان داخلی این بندر خبر داد.

به گزارش فرينا، محمدرضا پوررجبی، با اعلام اين خبر گفت: طی چند سال اخیر با توجه به شرایط و محدودیت های ناشی از تحریم ها و همچنین در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، با بهره گیری از دانش بومی و محصولات داخلی در بسیاری از زمینه های دانش طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات بندری دستاوردهایی قابل توجهی حاصل شده است.
پوررجبي افزود: چنین رویکردی منجر به ساخت و ارتقاء مکانیزم های عملکردی تجهیزات استراتژیک بندری همچون جرثقیل های تخلیه و بارگیری کانتینر شده که علاوه بر این، کاهش خروج ارز از کشور در شرایط بحرانی را در پی داشته است.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: از جمله این پروژه ها، می توان پروژه تعمیرات اساسی گنتری کرین(جرثقیل دروازه ای) شماره 8 بندر شهید رجایی با ظرفیت جابجایی 45 تن را برشمرد که در ترمینال کانتینری شماره یک این بندر مستقر می باشد و به علت خوردگی و شکستگی ریل دچار مشکل شده بود.
وي اعتبار اجرای پروژه تعمیرات این جرثقیل غول پیکر که از نوع پست پاناماکس و ساخت شرکت ZPMC است، را رقمی بالغ بر یک میلیارد ریال اعلام کرد که از محل منابع داخلی شرکت بهره بردار ترمینال یک کانتینری این بندر تأمین شده است.
** رطوبت زياد، دليل اصلي خرابي جرثقیل هاي غول پیکر
رییس اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز دلیل گذشت 12 سال از زمان شروع بهره برداری آن، شرایط جوی و اقلیم خاص منطقه، رطوبت زیاد و حرارت محیطی بالا و طراحی نامناسب ریل ترولی را از جمله عوامل موثر بر خرابی این جرثقیل غول پیکر دانست که در حال حاضر این مشکل اصلاح شده است.
سید مشکوه جلیلیان، گفت: این پروژه برای نخستین بار است که توسط متخصصین داخلی بندر شهید رجایی عملیاتی شده و اجرای آن 20 روز کاری زمان برده است.
لازم به ذکر است، بندر شهید رجایی با داشتن پیشرفته ترین ترمینال ها و تجهیزات کانتینری بنادر ایران و انجام ٨٤ درصد کل عملیات جابجایی این نوع کالاها در کشور، به عنوان قطب کانتینری ایران محسوب می شود و در حال حاضر تعداد 18دستگاه گنتری کرین را در اختیار دارد.





آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو