تمایل غولهای پتروشیمی اروپا برای بازگشت به ایران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34166
ساعت 16:48 دوشنبه 30 شهريور 1394
مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکتهای اروپایی صاحب نام در صنعت پتروشیمی جهان علاقه مند به بازگشت به ایران هستند.


به گزارش فرينا، امیرحسن فلاح افزود: در چند ماه گذشته سرمایه گذاران و دارندگان دانش فنی صنعت پتروشیمی در اروپا برای حضور دوباره در صنعت پتروشیمی به ایران سفر کرده اند که این امر نوید بخش چشم انداز روشن این صنعت در دوران پساتحریم است.
فلاح گفت: باور داریم که بخش بزرگی از طرحهای توسعه ای صنعت پتروشیمی ایران با سرمایه گذاری مستقیم شرکت های اروپایی تکمیل خواهد شد و امکان تولید محصولات جدید برای ما فراهم می شود.
مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران دارای جذابیتهای فراوانی برای سرمایه گذاری است و در این مسیر آماده همکاری و حمایت از سرمایه گذاران بین المللی هستیم.
وي با بیان این که اروپاییها در رقابت با رقیبان آسیایی خود درپی حضور پررنگی در کشورمان هستند، گفت: بدون تردید پس از لغو کامل تحریمها می توان با توجه به شرایط مثبت به وجود آمده راه را برای  تحقق جهش دوم صنعت پتروشیمی ایران هموار کرد.
مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: سفر بزرگان صنعت پتروشیمی جهان به ایران می تواند افزون بر سرمایه گذاری آنان و تامین مالی طرح ها در انتقال دانش فنی روز جهان و استفاده از فناوری های نوین در صنعت پتروشیمی تاثیر مطلوبی را به همراه داشته باشد.




شناسه خبری: 34166

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو