مناطق ویژه، ستون اصلي اقتصاد کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34176
ساعت 14:43 چهارشنبه 1 مهر 1394
در راستای رفع موانع صادراتی در مناطق ویژه اقتصادی، صبح امروز مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون کمک-های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران از منطقه بازدید كردند.

به گزارش فرينا، مشاور وزیر و معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در اين بازديد ضمن اشاره به اهمیت مناطق ویژه و آزاد در دنیا، مناطق ویژه اقتصادی را ستون فقرات اقتصادکشور دانست.

محمدرضا مودودی، با بیان این که مناطق ویژه و آزاد جزء سرزمین اصلی تلقی نمی¬شود گفت: نباید این امر تبدیل به یک تهدید برای گسترش و شکوفایی این مناطق گردد و قوانین و مقررات را باید طوری تنظیم و وضع نمود که روز به روز شاهد رونق و پیشرفت این مناطق در کشور باشیم.
مودودی همچنین خواستار نگاه ویژه دولت به مناطق ویژه اقتصادی کشور شد و افزود: باید در مورد جایگاه مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری بازنگری اساسی صورت گیرد.

وي با اشاره به توانمندی های مهندس ترکان، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، مغتنم شمردن این فرصت از سوی مسولین مناطق، در مورد تلاش ایشان در امر بازنگری و اصلاح دیدگاه های فعلی نسبت به مناطق آزاد و بخصوص ویژه اقتصادی کشور را بسیار حائز اهمیت دانست.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شناسایی بازارهای هدف و صادراتی و بررسی بیشتر این موضوع، رشد و رونق اقتصاد و تولید کشور را در گرو کار موثر در این زمینه دانست. 
همچنین تشویق تولید کنندگان داخلی به تولید در کشور های مصرف کننده محصولاتشان، جهت تصاحب بازارهای خارجی و کشور های مصرف کننده و ارزشمند بودن این دیدگاه همانند  تولید در داخل و صادرات به آن کشورها را نیز با اهمیت توصیف نمود و ابراز امیدواری کرد که تولید کنندگان داخلی علاوه بر گسترش فعالیت خود در داخل به گسترش فعالیت در بیرون از مرزها نیز نگاه ویژه¬ای داشته باشند.

معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران ضمن ابراز خشنودی از این بازدید در اظهار نظری، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را بسیار فعال و پویا ارزیابی کرد و تلاش مسولین این منطقه در پویایی، توسعه و پیشرفت این منطقه را با ارزش دانست.

در آغاز  این دیدار سيدمهدي طباطبایی مدیر عامل منطقه ویژه سلفچگان ضمن خوش آمد گویی به مشاور وزیر و هیات همراه ابراز امیدواری نمود تا با انجام چنین بازدیدها و جلساتی شاهد برطرف شدن اساسی موانع صادرات و تولید در مناطق ویژه باشیم.

در ادامه اين بازديد همایون ابراهیمی معاون امور گمرکی منطقه ویژه نیز ضمن ارائه گزارشی از روند تولید و صادرات در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، مشکلاتی را که تا کنون تولید گنندگان در  این منطقه و اکثر مناطق ویژه با آن دست به گریبان هستند را برای میهمانان بازگو کرد.

در پایان این دیدار مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون کمک¬های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران به همراه هیات همراه از شرکت های آریان کیمیا تک، شیمی دُر سلف و آریان یسان ماهان بازدید و از نزدیک با مدیران این شرکت-ها گفتگو کردند.


شناسه خبری: 34176

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو