توجه سرمايه گذاران خارجي به مناطق ويژه كشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34200
ساعت 14:19 شنبه 4 مهر 1394
مدیرعامل منطقه ويژه سلفچگان با رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم ديدار كردند.

به گزارش فرينا، مدیرعامل منطقه ویژه سلفچگان در این دیدار ضمن قدردانی و تشکر از تلاش رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم و همکارانشان در خصوص اطلاع رسانی و معرفی منطقه ویژه، گفت:  با توجه به توفیقی که در مذاکرات حاصل شده است و رفع تحریم ها، پیش بینی می شود که کشورهای خارجی مراجعه بیشتری به ایران و مناطق مستعد سرمایه گذاری از جمله مناطق ویژه خواهند داشت.
سيدمهدي طباطبایی همچنین دعوت از رایزنان اقتصادی سفارتخانه های کشورهای خارجی مقیم تهران را نیز در راستای تحقق همین اهداف دانست و از نمایندگی وزارت امور خارجه در قم نیز خواست تا همانند گذشته این همکاری و هماهنگی بیش از پیش ادامه یابد. 


** همه ارکان وزارت خارجه باید منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را بشناسند
در ادامه اين ديدار، رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم با اشاره به این موضوع که این نمایندگی تاکنون در چندین نوبت اقدام به ارسال جزوات معرفی منطقه ویژه به زبان¬های مختلف برای سفارت خانه های مستقر در تهران و همچنین سفرای ایران در کشورهای خارجی کرده است، توجیه همکاران وزارت امور خارجه وکارشناسان این وزارتخانه را در مورد مناسب بودن موقعیت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برای سرمایه گذاری بسیار مهم و با ارزش توصیف کرد.
حميد مکارم افزود: حضور رایزنان اقتصادی کشورهای خارجی و همچنین کارشناسان اقتصادی در منطقه زمانی تاثیر گذار خواهد بود که تمامی زوایای مناسب وموقعیت منحصر بفرد منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان  برایشان قابل لمس باشد و این امر زمانی محقق می شود که منطقه ویژه در کنار وزارت امور خارجه اطلاع رسانی مناسب را انجام دهند.
مكارم همچنین آمادگی کامل نمایندگی وزارت امور خارجه در قم را جهت هماهنگی و همکاری همه جانبه در امر اطلاع رسانی و دعوت از رایزنان اقتصادی و کارشناسان وزارت امور خارجه را اعلام کرد.




شناسه خبری: 34200

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو