تعمیر شناورهای خدماتی توسط متخصصان داخلی در بندر شهید رجایی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34206
ساعت 10:43 يکشنبه 5 مهر 1394
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام تعمیرات چهار شناور خدماتی با بهره گیری از توان و دانش فنی متخصصان داخلی در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش فرينا، محمدرضا پور رجبی با اعلام این خبر افزود: تعمیرات اساسی زیرآبی، سیستم واتر جت و ماشین آلات شناور ناجی ١١ از جمله این پروژه ها است.
پور رجبي گفت: این تعمیرات از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی با تلاش ١٥ نفر از متخصصان بنادر کشور طی ٢٠ روز اجرایی می شود.
وي افزود: شناور ناجی ١١ پس از انجام تعمیرات در بنادر غرب هرمزگان فعالیت می کند.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از پایان تعمیرات اساسی شناور لایروب «ذوالفقار» در بندر شهید رجبی خبر داد و گفت: تعمیرات سند پمپ اصلی این شناور با توجه به پیچیدگی بالا برای نخستین بار در بنادر کشور انجام شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ١٧ نیروی متخصص ساخت قطعات جدید را در مدت یک ماه به پایان رساندند، افزود: این شناور در حوضچه بندر شهید رجایی فعالیت خواهد کرد.
وی تعمیرات زیرآبی یدک کش رشید ٢ را در مراحل پایانی اعلام کرد و ادامه داد: سند پلاست، رنگ آمیزی، تعویض ورق، تست سیستم سکان، شافت و پروانه و مخازن از جمله مراحل این تعمیرات است.
پور رجبی گفت: ٣٥ نفر در انجام این طرح مشارکت کردند و این شناور برای عملیات پهلودهی کشتی ها در بندر شهید رجایی طی نیمه نخست مهرماه آماده می شود.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزودت: قایق راهنمابر «قیام» نیز مراحل پایانی تعمیرات زیرآبی را سپری می کند تا برای انجام خدمات دریایی در بندر شهید باهنر مستقر شود.
به گفته پور رجبی، برای اجرای این طرح ها ٢٦ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو