استفاده از ظرفيتهاي نیروهای بومی در پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34207
ساعت 11:09 يکشنبه 5 مهر 1394
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر استفاده از ظرفیتهای نیروهای بومی در منطقه ویژه پارس جنوبی و در طرحهای توسعه ای و مجتمع های تولیدی صنعت پتروشیمی تاکید کرد.

به گزارش فرينا، عباس شعری مقدم، در نشست بررسی وضع کارکنان و نیروهای بومی در منطقه ویژه پارس جنوبی گفت: استفاده از این نیروها اولویت شرکتهای پتروشیمی حاضر در این منطقه است.
شعري مقدم افزود: استفاده از نیروهای بومی و محلی مزیتهای خوبی برای شرکتها دارد اما باید این نیروها با فراگیری تخصصهای فنی و حرفه ای مورد نیاز به صورت تخصصی مشغول به کار شوند.
وي گفت: برخی پیمانکاران به دلیل نداشتن نیروهای متخصص در منطقه از نیروهای غیر بومی برای فعالیتهای خود استفاده می کنند و نمی توان گفت قوم گرایی در انتخاب نیروها نقش دارد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که دولت، بخش خصوصی و نمایندگان منطقه در مجلس شورای اسلامی به دنبال ایجاد رونق در منطقه و اشتغال زایی هستند افزود: باید توسعه متوازن در تمام مناطق محقق شود.


* بكارگيري نيروهاي بومي موثرترين راه براي رسيده به اهداف افق 1404
در ادامه اين نشست عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم عسلویه، کنگان، دیر و جم نیز گفت: ٤٦ هزار هکتار از زمینهای این منطقه در اختیار منطقه ویژه پارس جنوبی است و با توجه به این که مشاغل صیادی،کشاورزی و دامپروری در این منطقه از بین رفته است امید است؛ شرکتهای حاضر در منطقه به ویژه پتروشیمی ها اهتمام بیشتری در بکارگیری نیروهای بومی داشته باشند.
موسی احمدی، افزود: برای رسیدن به اهداف افق ١٤٠٤ باید با عزمی ملی به سوی آینده گام برداریم و در این مسیر اشتغال زایی در این منطقه از سوی پتروشیمی ها با توجه وضع موجود می تواند نقش مهمی در کاهش بیکاری داشته باشد.

** حضور حداكثري نيروهاي بومي در پتروشيمي هاي عسلويه
محمد صفائیان مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد نیز در اين نشست گفت: در برخی از پتروشیمی ها ٦٠ درصد کارکنان بومی هستند.
صفائيان افزود: ظرفیتهای مطلوبی برای اشتغال در فاز ٢ پتروشیمی های عسلویه وجود دارد و می توان در آینده بر روند اشتغال زایی بومیان منطقه در فاز ٢ افزود.





شناسه خبری: 34207

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو