سرمایه گذاری ١٨٤هزار میلیارد ریالی در پارس جنوبي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34216
ساعت 18:50 دوشنبه 6 مهر 1394
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: سال گذشته ١٨٤ هزار و ١٢١ میلیارد ریال در صنایع پایین دست، کوچک، میانی و متوسط مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس سرمایه گذاری شد.

به گزارش فرينا، مهدی یوسفی افزود: از این میزان سه هزارو 732 میلیارد ریال درقالب انعقاد ١٤قرارداد در زمینه صنایع پایین دستی، کوچک و متوسط سرمایه گذاری شده است.
يوسفي میزان سرمایه گذاری در زمینه صنایع میان دستی در منطقه ویژه پارس را 180 هزار و 389 میلیارد ریال شامل سه طرح عنوان کرد.
وي درباره طرح های میان دستی گفت: یک شرکت تولیدکننده اتان، بوتان، پروپان، SALES GAS، C٤ و C٥+١ با سرمایه گذاری در این منطقه سبب اشتغال زایی برای یک هزارو 700 نفر در زمان احداث و ٤٠٠ نفر پس از راه اندازی کامل پروژه خواهد شد.
يوسفي ادامه داد: طرح دوم مجتمع پالایشی سیراف شامل هشت واحد پالایشی با ظرفیت تولید گاز مایع، نفتای سبک، نفتای سنگین، سوخت جت و گازوییل است که در زمینی به مساحت ٢٧٦ هکتار به اجرا درآمده است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، میزان اشتغال زایی این مجتمع در دوران ساخت را ١٥ هزار نفر و در زمان بهره برداری کامل یک هزارو 800 نفر عنوان کرد.
یوسفی درباره طرح سوم میان دستی سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارس گفت: یک شرکت تولیدکننده اتیلن، پروپیلن، LPG، P.G با ظرفیت تولید یک هزارو 707 تن در منطقه مشغول فعالیت شد که میزان اشتغال زایی این طرح، در دوران ساخت ١٠ هزار نفر و در دوران بهره برداری ک هزارو 500 نفر خواهد بود.
وی افزود: این سرمایه گذاری ها، جدا از سرمایه گذاری وزارت نفت در پالایشگاه ها و پتروشیمی هاست و از کانال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به مذاکرات صورت گرفته میان وزیر نفت و هیات های خارجی و تسهیل سرمایه گذاری در این صنعت؛ پیش بینی کرد که با برداشته شدن کامل تحریم ها، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با استقبال سرمایه گذاران مواجه خواهد شد و میزان سرمایه گذاری در این منطقه بیش از پیش افزایش می یابد.
سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مسئولیت ایجاد زیرساخت های طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی و شمالی در استان بوشهر را به عهده دارد.





شناسه خبری: 34216

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو