صادرات ٥ میلیون تني میعانات گازی از پارس جنوبي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34268
ساعت 11:54 شنبه 11 مهر 1394
طی ٦ ماه ابتدای امسال ٤ میلیون و ٩٦٥ هزار و ٦٧٦ تن میعانات گازی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به مبادی خروجی کشور صادر شده است.

به گزارش فرينا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حجم کلی صادرات از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را در ٦ ماه ابتدای امسال ١١ میلیون و ٨٨٧ هزار و ٣٤٢ تن اعلام کرد و گفت: از این میزان، ٤ میلیون و ٩٦٥ هزار و ٦٧٦ تن میعانات گازی و ٦ میلیون و ٩١١ هزار و ٦٦٦ تن به صادرات غیرنفتی اختصاص دارد.
مهدي يوسفي، ارزش کل صادارت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را در ٦ ماه ابتدای امسال ٦ میلیارد و ٥٥٩ میلیون و ٩٣٠ هزار و ٨٣٥ دلار اعلام کرد و درباره ارزش کل واردات افزود: در همین بازه، ٨٨٧ میلیون و ٢٢٥ هزار و ٨٨٦ دلار کالا از منطقه ویژه وارد کشور شده است.
يوسفي گفت: باتوجه به رونق صنعت نفت، انتظار داریم پس از لغو تحریمها طی ٦ ماه دوم سال، صادرات از پارس جنوبی رونق بیشتری یابد.
به گزارش شانا، صادرات میعانات گازی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهریورماه ٩٤ به ٩١٣ هزار و ٧١٤ تن با ارزش ٤٠٥ میلیون و ٤٧١ هزار و ٣٣٠ دلار رسید.
هم‌اکنون نیمی از گاز مصرفی کشور از میدان گازی پارس جنوبی تولید می‌شود. براساس پیش بینیهای انجام شده، تلاش می‌شود امسال ١٠٠ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید پارس جنوبی افزوده شود، ضمن آن‌که حداکثر سال ٩٦ توسعه فازهای پارس جنوبی به پایان می‌رسد.





شناسه خبری: 34268

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو