رونمایی از نرم افزار سه بعدی معرفی بندر بوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34340
ساعت 09:32 يکشنبه 19 مهر 1394
با حضور مدیر کل و معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، از نرم افزارسه بعدی معرفی بندر بوشهر "واقعیت مجازی" رونمایی شد.

به گزارش فرينا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص اين نرم افزار گفت: در این نرم افزار که با بالاترین کیفیت گرافیکی روز دنیا ساخته شده، کلیه اماکن، محوطه ها، اسکله ها و تجهیزات بندر بوشهر در محیطی سه بعدی مشابه محیط واقعی و با مقیاس استاندارد به نمایش درآمده است.
 محمد راستاد افزود: از ویژگی های این نرم افزار میتوان به  قابلیت کنترل کامل فضای سه بعدی همانند بازی های رایانه ای، نمایش تجهیزات استراتژیک بندری و دریایی به صورت دسته بندی شده با جزئیات بالا و امکان نمایش اطلاعات آنها، فازبندی طرح های توسعه ای آتی بندربوشهر و امکان نمایش آنها به ترتیب دلخواه اشاره کرد.
استاد گفت: در این نرم افزار تمامی جزئیات موجود اعم از اسکله ها، پایانه ها و تجهیزات را می‌توان به راحتی با یک کلیک بر روی منوهای مربوطه انتخاب کرد و اطلاعات آنها را با کامل ترین توضیحات به همراه مدل سه بعدی تجهیزات به بیننده نشان داد.
 وی افزود: بر خلاف انیمیشن که یک خط روایی ثابت و مشخص دارد، در این نرم افزار کنترل اینکه چه بخشی از بندر و چه تجهیزاتی نشان داده شود در اختیار کاربر است و می توان با استفاده از منو، در یک لحظه از هر نقطه بندر به نقطه دیگر رفت.
 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: استفاده از این نرم افزار، عملا ما را از سایر ابزارهای مرسوم ارائه  همچون ماکت، عکس و نقشه های سنتی بی نیاز خواهد کردو علاوه برآن قابلیت استفاده موثر در آموزش های دریایی و بندری را نیز خواهد داشت.
 محمد راستاد افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده، این اولین نرم افزار واقعیت مجازی در معرفی و نمایش یک بندر تجاری است که توسط یک گروه حرفه ای اما گمنام از جوانان خلاق بوشهری و با سرمایه گذاری این اداره کل ساخته شده است.





شناسه خبری: 34340

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو