توسعه پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امام(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34366
ساعت 09:59 چهارشنبه 22 مهر 1394
دو باب انبار سر پوشیده به مساحت 13 هزار متر مربع به منظور افزایش ظرفیت نگهداری کالاهای اساسی با سرمایه گذاری بخش خصوصی طی شهریورماه سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) آماده بهره برداری شد.

به گزارش فرینا، معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال موفقیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در اراضی پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و افزایش رضایت آنان از نتایج این سرمایه گذاری ها، شرکت تاید واتر خاورمیانه در قالب یک طرح توسعه ای، اقدام به احداث دو باب انبار سر پوشیده ی دیگر با هزینه ای بالغ بر 750 میلیارد ریال صورت پذیرفت.

رضا زاده در ادامه افزود: احداث این دو باب انبار موجب بهره برداری بیشتر از اراضی پشتیبانی در این مجتمع بزرگ بندری شده و به دنبال آن توان پذیرش کالا از جمله کالاهای اساسی به میزان 420 هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.
وی همچنین بیان داشت: با احداث این مخازن جدید در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، ترافیک کالا رشد مضاعفی خواهد یافت و به طور مستقیم و غیر مستقیم  فرصت اشتغال برای 50 نفر فراهم می گردد.
یادآور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ضمن فراهم ساختن زمینه مساعد سرمایه گذاری با انعقاد بیش از 80 فقره قرارداد موفق به جذب افزون بر 16000 میلیارد ریال سرمایه ی بخش خصوصی در زمینه های مختلفی همچون احداث انبار ها مخازن نگهداری کالا، کارخانجات تصفیه مواد خام و مخازن نفتی شده است.



شناسه خبری: 34366

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو