تدوین برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34377
ساعت 09:50 يکشنبه 26 مهر 1394
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: توجه به مناطق پیرامونی پارس جنوبی از اولویت‎های مهم این منطقه ویژه است که در این راستا برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی پارس جنوبی تدوین شده است.

به گزارش فرینا، مهدی یوسفی در نشست با معاون فرهنگی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد با بیان اینکه پارس جنوبی جایگاه مهمی در جهان دارد، اظهار داشت: پارس‌جنوبی بزرگترین منطقه صنعتی کشور و خاورمیانه است به‌گونه‎ای که بیشترین مجموعه مهندسان و کارگران را در خود جای داده است.
وی با بیان اینکه توجه به مناطق پیرامونی از برنامه‎های مهم منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است، تصریح کرد: اجرای طرح‌های مقابله با آلودگی‎ها و آلایندگی‎ها، طرح‌های رفاهی، عمرانی در حوزه‌های آموزشی و ورزشی از برنامه‌های مهم این منطقه ویژه اقتصادی است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس‌جنوبی افزود: 60‌پروژه مصوب سفر رهبر انقلاب در بخش‌های مختلف اجرا شده و این در حالی است که برای اجرای مصوبات سفر هیئت دولت در استان بوشهر تاکنون 220 میلیارد تومان پرداخت شده است.
یوسفی با بیان اینکه زمینه حضور سرمایه‌گذاران در منطقه پارس جنوبی فراهم است بیان کرد: زیرساخت‎های  ایجاد شده در این منطقه انگیزه حضور سرمایه گذاران دوچندان کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز با اشاره به اینکه فعالیت‎ها در این منطقه عظیم اقتصادی و انرژی چشمگیر است گفت: این منطقه، منطقه‎ای در نوع خود منحصر است از این رو می‎طلبد با نگاه کلان به آن نگاه کرد.

حجت‎الاسلام محمدعلی زم با اشاره به فعالیت‎های فرهنگی و اجتماعی در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری تصریح کرد: نگاه جدی مدیریت ارشد این منطقه به مقوله فرهنگ قابل ستایش است.

وی افزود: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی حمایت از طرح‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی این منطقه را در برنامه‎های خود دارد.



شناسه خبری: 34377

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو