اجراي طرح جامع سلامت در منطقه ويژه پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34399
ساعت 17:20 يکشنبه 26 مهر 1394
طرح جامع سلامت به عنوان گامی مهم در راستای یکپارچه سازی سلامت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اجرایی می شود.

به گزارش فرينا، مجری طرح جامع سلامت منطقه ویژه پارس با اعلام این خبر گفت: با توجه به حضور نیروی انسانی فعال و اثر بخش در توسعه صنایع در پایتخت انرژی کشور تدوین نهایی و اجرای این طرح می تواند گامی مهم در توسعه همه جانبه این منطقه باشد.
سید کمال نوری تحقق اهداف شورای توسعه پایدار  را از دیگر اهداف اجرای این طرح بر شمرد.
نوري با اشاره به روز جهانی بهداشت روان تصریح کرد: بزرگترین سرمایه هر شخص  سلامت روان است که بایستی در بدست آوردن، نگه داشت و انتقال آن کوشید و مهارت های آن را با تمرین به توانایی تبدیل کرد زیرا مسیر این راه فقط با توانمندی طی می شود و این مهم در منطقه ویژه پارس با اندیشیدن تمهیدات متعدد مورد توجه قرار گرفته است.
وي با اشاره به نامگذاری روز جهانی بهداشت روان (WFMH) از طرف فدراسیون جهانی بهداشت افزود: این فدراسیون برای این روز در هر سال، یک شعار خاص را انتخاب می کند. در ایران هفته پایانی مهر ماه (24 لغایت30 مهر) به نام هفته بهداشت روان نام گذاری شده است وعمده ترین هدف در این هفته ارتقاء و افزایش آگاهی و تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان است.
مجری طرح جامع سلامت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: سازمان بهداشت جهانی 18 مهرماه را روز جهانی سلامت روان نامگذاری کرده است، ودر کشور ایران به دلیل اهمیت سلامت روان  بیشتر از 20 سال است که 24 تا 30 مهرماه را به عنوان هفته سلامت روان در نظر می‌گیرند. 
شعار سازمان بهداشت جهانی در سال 2015 میلادی "حفظ منزلت انسانی در سلامت روان" است که روزهای هفته با همین مبنا نامگذاري شده است؛ 
 روز اول "اخلاق در سلامت روان" روز دوم "انگ زدایی در سلامت روان" روز سوم "ارتباط و سلامت روان" روزچهارم "قانون و سلامت روان"روز پنجم "مشتری‌مداری و سلامت روان"روز ششم "حقوق شهروندی" روزهفتم "مدیریت در سلامت روان" نامگذاری کرده اند.





شناسه خبری: 34399

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو