برگزاري كارگاه آموزشی آشنایی با مناطق ویژه اقتصادي در سلفچگان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34403
ساعت 14:47 دوشنبه 27 مهر 1394
نخستین بار کار گاه آموزشی" آشنایی با ویژگی ها و مزیت های قانونی مناطق ویژه اقتصادی" به دعوت مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه و همکاری منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در محل این وزارت خانه برگزار شد.

به گزارش فرينا، در این کار گاه آموزشی مزیت ها، قوانین و مقررات مناطق ویژه اقتصادی، همچنین چگونگی ارتباط کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه در راهنمایی و هدایت سرمایه گذاران و علاقه مندان خارجی به سرمایه گذاری در ایران،  مورد بحث قرار گرفت.
سيدمهدي طباطبایی، مدیر عامل منطقه ویژه در آغاز این نشست آموزشی کلیاتی از بوجود آمدن مناطق ویژه و همچنین اهداف تشکیل این مناطق برای حاضران بیان نمود و در ادامه معاونان سرمایه گذاری و امور گمرکی منطقه ویژه نیز مباحث تکمیلی در این حوزه را تشریح نمودند.
در ادامه شرکت کنندگان سوالات تخصصی در رابطه با نحوه سرمایه گذاری در این مناطق، چگونگی برقرای ارتباط سرمایه گذاران خارجی با این مناطق در کشور و موارد مشابه را مطرح کردند و مسئولین منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان پاسخ  هر کدام را به تفصیل ارائه کردند.
هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، آشنایی هر چه بیشتر کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با مناطق ویژه اقتصادی کشور بوده که در ماموریت های برون مرزی خود بتوانند سرمایه گذاران خارجی را به این مناطق هدایت نمایند.
این کارگاه به پیشنهاد و پیگیری رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم و دعوت مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه در محل اداره آموزش های ضمن خدمت این وزارت خانه برگزار شد.
همچنين مقرر شد تعدادی از مدیران این وزارتخانه طی روزهای آتی از نزدیک از منطقه ویژه سلفچگان بازدید به عمل آورند.





شناسه خبری: 34403

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو