ضرورت تكميل راه دسترسي بندر نوشهر به پايتخت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34404
ساعت 14:06 سه شنبه 28 مهر 1394
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به موقعیت استراتژیک بندر نوشهر در شمال کشور و نزدیکی آن به پایتخت گفت: با تکمیل آزاد راه تهران – شمال جایگاه بندر نوشهر بیش از پیش ارتقاء خواهد یافت.

به گزارش فرينا، محمد سعیدنژاد در حاشیه بهره برداری و کلنگ زنی ٤ پروژه عمرانی در نشست بررسی چالش های فراروی توسعه بندر نوشهر که با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد ضمن اعلام این مطلب بر ضرورت توسعه همه جانبه بندر نوشهر تأکید کرد.
سعيدنژاد با اشاره به لزوم حضور پررنگتر بخش خصوصی در احداث پروژه های بندری  افزود: در حال حاضر پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ٧٠ میلیارد تومان در بندر نوشهر در حال انجام است ضمن اینکه ٢٧ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این بندر در حال اجراست.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت احداث راه دسترسی بندر نوشهر خواستار همکاری مسئولان استانی و شهرستانی برای احداث این پروژه مهم زیر بنایی شد.
وي با اشاره به اهمیت دریای خزر و پتانسیل بالای آن گفت: علاوه بر تبادل کالا با کشورهای حاشیه خزر و حتی کشورهای اروپایی، می توان از ظرفیت این دریا برای توسعه صنعت گردشگری دریایی بهره مند شد 
سعيدنژاد افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در صورت درخواست بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری دریایی از جمله خرید شناورهای تفریحی آمادگی ارائه تسهیلات بدون بهره بانکی را دارد.
در ادامه این نشست مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران نيز با ارائه گزارشی از وضعیت بندر نوشهر  و اهم طرح های توسعه ای در دست اقدام و پروژه های مطالعاتی، به تشریح چالش های فرا روی توسعه بندر با سابقه نوشهر پرداخت.
منوچهر تاتینا افزود: در حال حاضر مهمترین معضل بندر نوشهر نبود راه دسترسی است که موجب ایجاد مشکلات ترافیکی در سطح شهر و ایجاد نارضایتی برای شهروندان می شود .
قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، محمدعلی قمی فرماندار، حجت الاسلام و المسلمین مشایخ امام جمعه شهرستان نوشهر نیز در این نشست به اهمیت بندر نوشهر به عنوان تنها قطب اقتصادی غرب استان اشاره كردند و خواستار مساعدت مسئولان ارشد سازمان بنادر و دریانوردی برای رفع مشکلات فرا روی توسعه بندر بویژه احداث راه دسترسی شدند.




شناسه خبری: 34404

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو