رشد ٩٨ درصدی ترانزیت نفتی از بنادر تجاري هرمزگان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34405
ساعت 14:25 سه شنبه 28 مهر 1394
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تخلیه و بارگیری بالغ بر ٤٢ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری این استان طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش فرينا، ابراهیم ایدنی گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بیش از ٧٠ بندر بزرگ و کوچک را مدیریت و راهبری می کند که بندر شهید رجایی، شهید باهنر، قشم و بندر لنگه از جمله مهم ترین بنادر تجاری این استان است.
ايدني با تشریح عملکرد مجموعه کل بنادر بازرگانی و مسافری این استان طی شش ماهه نخست سال ٩٤ افزود: طی مدت یاد شده، ٤٢ میلیون و ١٧ هزار و ٨٤٣ تن کالای نفتی و غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شده است.
وي گفت: از مجموع عملیات انجام شده در این بنادر، ٢٦ میلیون و ٩٩هزار و ٦٨١ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ١٥ میلیون و ٩١٨ هزار و ١٦٢ تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.

صادرات ١٢میلیون تن کالای غیر نفتی
عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری هرمزگان از صادرات ١١ میلیون و ٩٧٦ هزار و ٧٣٧تن کالای غیرنفتی به خارج از کشور طی این مدت، خبر داد و گفت: حجم ترانزیت اینگونه کالاها طی نیمه نخست سال جاری دو میلیون و ٢٧١ هزار و ١٥١ تن بوده است.
ایدنی حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) کالاهای غیرنفتی را ٥ میلیون و ٣٢٨ هزار و ٤٢١ تن عنوان کرد.

کاهش ١٨ درصدی واردات غیرنفتی
وی گفت: طی این مدت، ٥ میلیون و ٢٠١ هزار و ٧٣٥ تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش ١٨ درصدی این بخش از عملیات بندری است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: بالغ بر ٦١٦ هزار و ٧٨٩ تن کالای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان ترانشیپ شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از ترانزیت ٥٧٠ هزار و ٣٨٢ تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی از طریق پایانه های بنادر این استان با رشد ٩٨ درصدی و همچنین صادرات ٥ میلیون و ١٣٥ هزار و ٩٧٨ تن از این نوع کالاها به خارج از کشور از آغاز سال جاری تا ابتدای مهرماه خبر داد.
ایدنی حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) اینگونه کالاها طی شش ماهه نخست سال جاری را ٩ میلیون و ١٧٤ هزار و ٣٣تن عنوان کرد و گفت: طی این مدت، یک میلیون و ٣٠ هزار و ١٩٧ تن مواد نفتی از طریق بنادر این استان، وارد کشور شد.

تخلیه و بارگیری بیش از ٨٢٠هزارTEU کانتینر
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: در این مدت، ٨٢٢ هزار و ٥٤٢ TEU کانتینر در پایانه های کانتینری بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد.

رشد ٧ درصدی سفرهای دریایی
وی ضمن اشاره به اهمیت ویژه این استان در کشور به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران، افزود: طی نیمه نخست سال جاری، ٩ میلیون و ٧٧٣ هزار و ٧٧٩ نفر- سفر جابجایی مسافران در بنادر مسافری و چند منظوره این استان به ثبت رسید که رشد ٧ درصدی داشته است.

رونق تردد کشتی ها در بنادر هرمزگان
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی شش ماه نخست سال جاری را ١٦ هزار و ٩٧ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، دو هزار و ٥٤٦ فروند شناور بالای هزار تن و ١٣ هزار و ٥٥١ فروند از کشتی های پهلو گرفته در بنادر تجاری هرمزگان، زیر هزار تن وزن داشته اند.
ایدنی ضمن اشاره به رونق تردد شناورها به بنادر تجاری این استان، گفت: پهلوگیری کشتی ها طی این مدت، در مجموع ٨ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو