پهلوگيري همزمان 9 کشتي در بندر پتروشيمي پارس

براي نخستين بار در بندر تخصصي صادرات محصولات پتروشيمي پارس 9 فروند کشتي به طور همزمان در حال بارگيري و تخليه محصول هستند.
به گزارش(bena) به نقل از پايگاه اطلاع رساني منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس،‌ بارگيري همزمان اين 9 فروند کشتي محموله‌هاي استايرن منومر، متانول، رافينت،‌ پلي‌اتيلن کانتينري، اوره فله، پروپان و بوتان به همت مسئولان شرکت پايانه‌ها و مخازن پتروشيمي با توجه به نام‌گذاري سال 89 به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف انجام شده است.

اين شرکت در سال گذشته 14 ميليون و 800 هزار تن از انواع محصولات پتروشيمي بوسيله يک هزار و 220 فروند کشتي بارگيري و تخليه کرده که اين رقم نسبت به سال 1387 حدود 20 درصد رشد داشته است.

بندرپتروشيمي پارس با برخورداري از توان پهلودهي کشتي‌هايي با عمق آبخور 24 متر و ظرفيت 80 هزار تن و موقعيت جغرافيايي بسيار مناسب، براحتي توانايي رقابت با بندرهاي بزرگ منطقه خليج فارس را دارد.

ظرفيت صادراتي اين بندر 35 ميليون تن از انواع محصولات پتروشيمي است که 29 ميليون تن از ظرفيت اين بندر به مايعات و 6 ميليون تن به جامدات پتروشيمي اختصاص دارد.

اين بندر در مجموع 15 اسکله بارگيري دارد که هشت اسکله آن به بارگيري مايعات و هفت اسکله آن به بارگيري محصولات جامد اختصاص داده شده است و به جز دو اسکله که مخصوص واحدهاي پتروشيمي فاز دو طراحي شده است، بقيه اسکله‌ها آماده بارگيري و صادرات هستند.

برپايه اين گزارش سرمايه‌گذاري براي ساخت بندر پتروشيمي پارس 864 ميليون دلار بوده است و عمليات اجرايي ساخت آن از سال 81 آغاز شده و در سال 84 به پايان رسيده است.

همچنين با توجه به حجم بالاي سرمايه گذاري داخلي و خارجي در ميدان گازي پارس جنوبي، يکي از عوامل بزرگ جذب سرمايه گذاران، وجود اين بندر به عنوان شاهراه واردات و صادرات در منطقه است.
امتیاز به خبر :