لزوم اعمال برش بودجه‌ای برای توسعه غرب جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34420
ساعت 09:16 يکشنبه 3 آبان 1394
مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم بر لزوم اعمال و تحقق برش بودجه‌ای برای توسعه غرب جزیره قشم و هنگام به منظور پیشگیری از توسعه نامتوازن در این دو جزیره تاکید کرد.

به گزارش فرينا، کمال بیرامیان گفت: با توجه به ماده 6 قانون چگونگی تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی، برش بودجه‌ای با ایجاد تعادل در اجرای پروژه‌های عمرانی و ایجاد زیرساخت‌ها، توسعه همه جانبه کل جزیره را در پی خواهد داشت.
بیرامیان افزود: هم اکنون 300 کیلومتر مربع از جزیره قشم تحت عنوان منطقه آزاد تجاری و اقتصادی و 1200 کیلومتر مربع باقی مانده به علاوه جزیره هنگام به نام منطقه ویژه اقتصادی اداره می‌شوند و از نظر قانونی سازمان منطقه آزاد قشم متولی اداره هر دو منطقه است.
وي گفت: هم اکنون در نظر گرفتن اعتبارات بودجه‌ای مشخص برای غرب جزیره هنگام توسط این مدیریت پیشنهاد شده است تا برای نخستین بار در برنامه و بودجه سال 95 در دست اقدام قرار گیرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم افزود: این پیشنهاد با توجه به اولویت‌های ابلاغی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان در خصوص توسعه متوازن جزیره از شهر قشم تا باسعیدو ارائه شده است.
بیرامیان ادامه داد: در صورتی که این موضوع به سرانجام برسد، توانایی برنامه‌ریزی برای اولویت‌بندی و رفع نیازهای این مناطق افزایش می‌یابد و توسعه در شرق و غرب جزیره به صورت متوازن ایجاد خواهد شد.
وي گفت: توسعه اقتصادی لازمه ایجاد تحول در هر منطقه‌ای است و در صورتی که در منطقه ویژه اقتصادی قشم (غرب جزیره قشم و جزیره هنگام) با ایجاد برش بودجه‌ای شرایط برای توسعه اقتصادی فراهم شود، تحول همه جانبه فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و درمانی نیز به وجود خواهد آمد.





شناسه خبری: 34420

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو