رشد 90 درصدی صادرات کالا از منطقه ویژه سرخس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34421
ساعت 09:22 يکشنبه 3 آبان 1394
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از رشد 90 درصدی ارزش کالاهای صادر شده از این منطقه در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش فرينا، احمد صادقی گلمکانی گفت: در این مدت 18 هزار تن کالا به ارزش 483 میلیارد و 795 میلیون ریال از گمرک این منطقه به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 30 درصد و از نظر ارزش 90 درصد افزایش داشته است.
گلمکانی افزود: عمده کالاهای صادراتی از این منطقه مواد نفتی، گچ، مواد معدنی و محصولات غذایی بوده که به کشورهای افغانستان، عراق و آسیای میانه صادر شده است.
وی به فعالیت 10 واحد صنعتی با اشتغالزایی 300 نفر بطور مستقیم و 900 نفر بطور غیر مستقیم در منطقه ویژه اقتصادی سرخس اشاره كرد و افزود: عمده کالاهای صادراتی در این مدت از تولیدات این منطقه بوده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، کل سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی در این منطقه را تاکنون سه هزار و 200 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این مبلغ یک میلیون و 485 هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی بوده است.
گلمکانی افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس در بهترین مکان جغرافیایی در شمال شرق کشور و دروازه ورود به حوزه کشورهای cis قرار گرفته و با توجه به امکانات مناسب و داشتن زیرساخت‌های اصولی صنعت حمل و نقل، تسهیل‌کننده ورود و خروج کالا است.
وي گفت: وجود 50 کیلومتر ریل عریض و مطلوب و انبارهای مسقف و روباز و باراندازهای عظیم کالا باعث شده ظرفیت ممتاز در این منطقه برای صادرکنندگان به وجود آید.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در پايان افزود: صادرات کالا از سرخس توسط خط ریلی و جاده انجام می‌شود و به دلیل محدودیت‌هایی نظیر کمبود واگن و جاده نامناسب ترانزیتی صادرکنندگان با مشکلات متعدد مواجه هستند که با راه اندازی جاده ترانزیتی جدید و استقرار اداره کل گمرک در منطقه ویژه اقتصادی سرخس این موانع صادراتی برطرف می‌شود.




شناسه خبری: 34421

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو