گمرک منطقه ویژه بندر آستارا راه اندازي شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34494
ساعت 13:56 شنبه 9 آبان 1394
‌مدیرکل گمرکات شهرستان مرزی بندر آستارا از آغاز به کار آزمایشی گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا خبر داد.

به گزارش فرينا، حمیدرضا محمدی با اعلام اين خبر گفت: پس از احداث و راه‌اندازی بندر چندمنظوره آستارا، گمرک این بندر تحت عنوان «گمرک اسکله» فعالیت خود را آغاز کرد که با صادر شدن دستور ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در واپسین روزهای سال 1393 و با پیگیری مسئولان شهرستان و استان،تلاش برای فعال نمودن این منطقه مهم اقتصادی در غرب استان گیلان در دستور کار قرار گرفت.
محمدي به اقدامات صورت پذیرفته از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران اشاره كرد و افزود: در حال حاضر گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده است و در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی رسمی این گمرک خواهیم بود.
وي گفت: در سطح شهرستان، «گمرک مرز آستارا» و «گمرک پایانه صادراتی» فعال است و با آغاز به کار آزمایشی «گمرک منطقه ویژه» و در سال آینده «گمرک راه آهن»، نظارت اداره‌کل گمرک آستارا در چهار بخش مختلف خواهد بود.
‌مدیرکل گمرکات شهرستان مرزی بندر آستارا پیوستن گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به سامانه جامع گمرکی کشور را از مهترین برنامه‌های در دست اقدام اداره‌کل گمرک این شهرستان برشمرد و گفت: با تحقق این هدف که اظهار از راه دور و به صورت الکترونیکی خواهد بود، گام مهمی در توسعه این منطقه ویژه اقتصادی برداشته خواهد شد.
این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود از ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف، پس از راه‌اندازی آزمایشی گمرک منطقه ویژه اشاره كرد و افزود: به دلیل افزایش چشمگیر حجم ورود کالاهای وارداتی با کشتی‌های تجاری به این منطقه، از جمله آهن‌آلات، به طور متوسط روزانه 180 کامیون برای جابجایی کالا از مبدا این بندر به اقصی‌نقاط کشور بارگیری می‌شوند.
محمدي در پایان قدمت گمرک آستارا را بیش از 200 سال عنوان کرد و گفت: این گمرک در امور بندری، واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، کارنه تیر بین‌المللی، مبدا و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت می‌کند.





شناسه خبری: 34494

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو