برگزاري ششمین نشست پدافند غیرعامل كشور در منطقه ويژه خليج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34499
ساعت 17:31 يکشنبه 10 آبان 1394
ششمین نشست پدافند غیرعامل كشور به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس برگزار شد.




به گزارش فرينا، اين نشست كه با حضور معاون صنعتی پدافند غیرعامل كشور برگزار شد، نقاط قوت و ضعف استان هرمزگان در مواجه با تمهیدات و خطرات احتمالی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مدیرعامل منطقه ویژه خلیج فارس در اين نشست از اقدامات صورت پذیرفته در سنوات اخیر در شاخص های اقتصادی، سرمایه گذاری، صنعتی افزایش امید با ایجاد هزاران شغل در منطقه خبر داد و گفت: هم اکنون در منطقه حدود 9 میلیارد دلار سرمایه گذاری توسط بخش های خصوصی داخلی و خارجی در قالب پروژه های عظیم صورت پذیرفته و بیش از پنج میلیارد دلارپروژه های صنعتی و معدنی در حال ساخت و اجرا است. 

با ارتقاء شاخص های جمعیتی، پدافند غیرعامل مطمئنی خواهیم داشت  

مسعود هنديان افزود: با ارتقاء شاخص های جمعیتی پدافند غیرعامل، منطقه ویژه اقتصادی کوشیده است با جذب سرمایه گذاری های جدید نقش بیش از برنامه های خود را ایفا نماید.
هنديان گفت: آموزشهای فرهنگی باید پدافند غیرعامل را در میان مردم ترویج دهیم به گونه ایی که رفتارهای مردم در شرایط اضطراری از فردی به ملی تغییر کند و این مهم نیازمند تلاش همه دستگاههای مسئول و اجرایی است. مدیرعامل منطقه ویژه خلیج فارس افزود: با توجه به وجود مراکز بزرگ صنعتی، وسعت منطقه، وجود پایانه های دریایی و تاسیسات زیربنایی نیاز به امنیت پایدار برای سرمایه گذاران در شرایط بحران را یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. طراحی های جامع  مدیریت پدافند غیرعامل برای منطقه با توجه به شناخت زنجیره حوادث و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه با پایش و رصد آسیب پذیر که باعث حفظ سرمایه  ملی کشور و افزایش آستانه مقاومت وتوان ملی خواهد شد. وی گفت: ایمن سازی کل منطقه، فرهنگ سازی و ایجاد باورهای درست در مورد پدافند غیرعامل و تکیه بر مدیریت اطلاعات با رویکرد توسعه آموزش بیشتر و انجام اقدامات پیشگیرانه می تواند کمربند قابل اتکایی برای شرایط خاص باشد.

هندیان به عمکرد پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: انجام طرح و نقشه جامع پدافند غیرعامل منطقه، رعایت مبحث21 مقررات ملی ساختمان، برگزاری دوره های آموزشی در سطح صنایع، جانمایی مکانهای پرتردد، مراکز و انبارهای مواد غذایی، دارویی، برق اضطراری،  مشخص کردن کارکنان ضروری و غیرضروری در زمان وقوع بحران، انجام تست های نفوذ به شبکه به منظور پیشگیری از حملات سایبری، تامین امنیت شبکه، بومی سازی قطعات، تجهیزات، ایجاد سیستم مراقبت الکترونیکی، مدیریت مانیتورینگ، برگزاری پنج رزمایش و حضور در نمایشگاه دستاوردهای کمیته پدافند غیرعامل از اقدامات منطقه برای ترویج فرهنگ دفاع ملی و اقتدار صنعت بوده است.

** پدافند غيرعامل، فضایی امن و آرام برای جذب سرمایه های آتی
معاون صنعتی پدافند غیرعامل کشور در اين نشست گفت: پدافند غیرعامل در حوزه صنعت و معدن حفظ سرمایه و ایجاد فضایی امن و آرام برای جذب سرمایه های آتی است.
غلامرضا جلالی هرمزگان را خط مقدم صنعت و تجارت برشمرد و افزود: می بایست به گونه ای عمل نمائیم تا دستاورد تصمیمات مسئولان احساس امنیت را برای مردم فراهم آورد.




شناسه خبری: 34499

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو