بازدید معاون وزیر نفت از دروازه طلایی اقتصاد ایران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34626
ساعت 10:44 شنبه 23 آبان 1394
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بازدید از بندر شهید رجایی گفت: در نیمه دوم سال جاری صادرات میعانات گازی LPG، گوگرد و فرآورده های نفتی از بنادر شهید رجایی و باهنر هرمزگان افزایش می یابد.

به گزارش فرينا، حمیدرضا عراقی در بازدید از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، افزود: استفاده از توانمندی ها و تسهیلات بزرگترین بندر تجاری ایران برای توسعه فعالیت های این شرکت در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارد.
عراقي گفت: ظرفیت بنادر هرمزگان آماده شده تا در زمینه صادرات فرآورده های نفتی، صنایع پایین دستی و پتروشیمی که ارزش افزوده بالاتری دارند، حمل و نقل دریایی ارزهای کشور را تامین و کشور را بسوی توسعه بیشتر ببرد.
معاون وزیر نفت با اعلام اینکه قرارداد صادرات گاز ایران به عراق از بندر بصره امروز در تهران بسته می شود، افزود: طی ماه های آینده با گشایش های بیشتر تعاملات تجارت بین المللی در شرایط پساتحریم، بندر شهید رجایی در زمینه های نفتی فعال تر و پربارتر می شود و قرار است با افتتاح پالایشگاه نفت ستاره تا سال آینده صادرات بنزین نیز از این بندر انجام شود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: 700میلیون مترمکعب تولید گاز طبیعی در اختیار این شرکت است که قرار است صادرات این فرآورده ها را از طریق بنادر هرمزگان توسعه دهیم.
لازم به ذکر است، حمیدرضا محمد حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این بازدید ظرفیت های کانتینری، فله مایع و فله خشک اسکله ها و پایانه های بزرگترین بندر تجاری کشور را برای هیات بازدید کننده تشریح کرد.
همچنین عباس کمالی، معاون مهندسی عمران این اداره کل و تعدادی از مدیران و کارشناسان بندر شهید رجایی نیز در این بازدید حضور داشتند.






آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو