عملكرد موثر بندر امام(ره) در جلب سرمايه گذار بخش خصوصي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34627
ساعت 11:30 شنبه 23 آبان 1394
استاندار خوزستان در بازديد از هفتمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور در جريزه کیش با حضور در غرفه منطقه ويژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، از عملکرد و اقدامات مؤثر اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی و رونق فعالیت های تجاری در بنادر استان خوزستان تقدیر کرد.

به گزارش فرينا، عبدالحسن مقتدایی در اين بازديد گفت: استان خوزستان از استعدادها و قابلیت های بالایی در کشور برخوردار است که یکی از مهم ترین آنها برخورداری از بنادر تجاری فعال است.
مقتدایی با تأکید بر رشد سرمایه گذاری درون و برون بندر طی دو سال اخیر اخیر افزود: وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی عملکرد موفقی در این زمینه داشته اند و این زحمات قابل تقدیر است و به اعتقاد من توسعه راه ها و خطوط مواصلاتی به این مجتمع بزرگ بندری موجب افزایش سرمایه گذاری ها در آن خواهد شد.
وي با اشاره به حجم 40 درصدی واردات و 17 درصدی صادارات  کل کشور از استان خوزستان گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گرچه از نقش ملی برخوردار است اما انتظار می رود با انتقال بخشی از  حجم تجارت این بنادر به بنادر دیگر استان خوزستان نظیر شادگان و چوئبده شاهد نقش آفرینی بیشتر این بندر در  استان باشیم و قطعا توجه بیشتر به یکسری بنادر دیگر موجب افزایش ظرفیت های ویژه در استان خوزستان خواهد شد.
استاندار خوزستان افزود: معتقدم مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن رعایت قانون و مقررات با نگاه مثبتی که به مسائل استان دارند، نقش مؤثری  در توسعه استان و بنادر ایفا می کنند.






شناسه خبری: 34627

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو