بندر امیرآباد ميزبان هفتمین اجلاس پنج جانبه مديران بنادر كشورهاي حاشيه درياي خزر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34631
ساعت 09:33 يکشنبه 24 آبان 1394
اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد برگزار می شود.

به گزارش فرينا، مدیر بنادر و دریانوردی و مدير منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اعلام این خبر گفت: هفتمین اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر با حضور کشورهای ایران، روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان 25 و 26 آبان در بندر امیرآباد برگزار می شود.
علي خدمتگزار، بررسی آخرین پیشرفتها و دستاوردها بنادر حوزه دریای خزر، توسعه و گسترش همکاری های بندری و دریایی، تسهیل تجارت و روان سازی مقررات تخلیه و بارگیری کالا، تشریک مساعی در عرصه های اقتصادی در بخش کشتیرانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه زیر ساخت ها و افزایش کارایی و ارتقاء عملکرد بنادر دریای خزر با انتقال تجربیات و همکاریهای علمی و آموزشی را بخشی از محورهای این نشست عنوان کرد.
خدمتگزار  با بیان اینکه صنعت حمل و نقل دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: ایمنی و امنیت دریانوردی، تجسس و نجات دریایی، کنترل و بازرسی کشتی ها، پیشگیری و مقابله با آلودگی ناشی از کشتی ها با برگزاری مانورهای مشترک و توسعه خطوط کشتیرانی و تعمیر و نگهداری کشتی ها از دیگر محورهای این اجلاس بین المللی است.
وي همچنین به توریسم دریایی و ظرفیت بالای سواحل استان در این حوزه اشاره كرد و گفت: در تلاش هستیم با طرح این موضوع در این اجلاس، ظرفیت های لازم برای حمل و نقل مسافری را ایجاد نماییم.
مدير منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به محیط زیست دریایی در پايان افزود: همکاری و همگرایی برای حفاظت از محیط زیست دریایی مورد تأکید کشورهای حاضر در این اجلاس خواهد بود.





گالری تصاویر

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو