توسعه راه آهن سرخس ترانزيت ريلي را توسعه مي دهد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/3469
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس؛با توسعه و تکميل راه آهن مسير سرخس به ترکمنستان بخش ترانزيت ريلي در اين منطقه توسعه مي يابد.

حسين عليپور ؛مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا(bena) در خصوص تکميل سايت راه آهن سرخس به ترکمنستان گفت: در حال حاضر منطقه ويژه اقتصادي سرخس به منظور تکميل سايت راه آهن سرخس به ترکمنستان ريل عريض وارد کرده که در پي تکميل آن هستيم.

وي تصريح کرد:با اجراي تکميل آن امکان ورود واگن هاي آسياي ميانه به منطقه ويژه اقتصادي سرخس محقق خواهدشد و از اين رو امکان تخليه و بارگيري بار و کالا در منطقه مهيا مي شود.

عليپور اظهار کرد:اين در حالي است که در حال حاضر کشور ترکمنستان کمبود ظرفيت ريلي دارد و هنگامي که باري توسط خطوط ريلي به اين کشور راه مي يابدبعضا با بيش از 20 روز تاخير مواجه مي شود ضمن آنکه ريل برگشتي از ترکمنستان ترافيک دارد.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس اضافه کرد: نقشي که سرخس مي تواند درمنطقه ويژه اقتصادي با توسعه خطوط ريل عريض در اين منطقه ايفا کند، امکان تخليه هر نوع بار و کالايي را که از آسياي ميانه وارد منطقه مي شود فراهم مي کند.

گفتني است ؛ مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس ژيش از اين در گفتگو با بنا(bena) بر ضرورت اصلاح قانون تعرفه 150 کيلو متري راه آهن کشور به منظور افزايش و توسعه حمل و نقل ريلي در منطقه ويژه اقتصادي سرخس تاکيد کرده بود./205

شناسه خبری: 3469

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو