واگذاري 20 درصدي اراضی منطقه ویژه قصرشیرین به سرمایه‌گذاران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34713
ساعت 13:50 يکشنبه 1 آذر 1394
مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین از واگذاری 20 درصد از اراضی فاز اول منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به سرمایه گذاران خبر داد.

به گزارش فرينا، حبیب دباغ، در خصوص منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین گفت: وسعت فاز اول این منطقه 1335 هکتار است که در فاز دوم به 9820 هکتار توسعه می‌یابد و منطقه پرویزخان را به گمرک خسروی متصل می‌کند.
دباغ با بیان اینکه کار واگذاری زمین از اول مهرماه در این منطقه آغاز شده، افزود: تاکنون 20 درصد اراضی فاز اول منطقه ویژه اقتصاید قصرشیرین به فروش رسیده است.
وي با اشاره به اینکه اراضی به دو شکل قطعی و مشارکتی واگذار می‌شود، گفت: قیمت زمین همان قیمت تمام شده است و دستگاه‌های دولتی هیچ حق انتفاعی ندارند.
مدیرموسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین افزود: قرار است در اراضی که واگذار شده واحدهای تولیدی و خدماتی ساخته شود که کار ساخت واحدهای خدماتی تا سال آینده و واحدهای تولیدی حداکثر تا 18 ماه آینده به طول می‌انجامد.
دباغ برآورد هزینه آماده سازی فاز اول منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین را 22 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون چهار میلیارد تومان هزینه شده و چهار میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان سال هزینه خواهد شد.
وی از تامین 8 میلیون مترمکعب آب برای فاز اول منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین خبر داد و افزود: نیاز برق فاز اول نیز 7 مگاوات است که تامین شده است.
مدیرموسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین ارزیابی زیست محیطی را یکی از زمان‌بر ترین مراحل احداث این مجموعه دانست و گفت: این کار به طور کامل انجام شده و نیازی نیست که واحدها در آینده یک به یک مطالعات زیست محیطی را انجام دهند.
دباغ همچنین از ایجاد پنجره واحد در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین خبر داد و افزود: با این روش واگذاری زمین و صدور پروانه و مجوز در زمانی کوتاه یعنی تقریبا به اندازه یک روز کاری انجام خواهد شد.
مدیرموسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین در خصوص فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین نیز گفت: کار ساخت فاز دوم، بعد از عید سال آینده آغاز می‌شود و حجم کار و هزینه‌های مورد نیاز بعد از آغاز کار اعلام خواهد شد.




شناسه خبری: 34713

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو