پهلوگیری 65 فروند کشتی تجاري ‌در بندر آستارا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34729
ساعت 13:30 دوشنبه 2 آذر 1394
رييس اداره بندر و دریانوردی آستارا‌ از پهلوگیری 65 فروند کشتی تجاری برای جابجایی کالاهای صادراتی و وارداتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا خبر داد.

به گزارش فرينا، سیدمحمود میرنبی‌لی، با اعلام اين خبر گفت: این میزان کشتی طی هشت ماه نخست سالجاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا پهلو گرفته‌اند.
میرنبی‌لی افزود: کشتی‌های تجاری وارد شده به این منطقه، 127 هزار و 381 تن کالا را بین بندر آستارا در شمال ایران و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر جابجا کرده‌اند.
وي با تاکید بر اینکه از این میزان کشتی، 44 فروند برای جابجایی کالاهای وارداتی و 21 فروند برای جابجایی کالاهای صادراتی وارد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا شده‌اند، گفت: طی مدت مذکور‌ 97 هزار و 717 تن کالا از طریق این بندر به کشور وارد و 29 هزار و 654 تن کالا از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شده است.
رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا با اشاره به کشتی‌های پهلو گرفته در بندر آستارا طی سال 1393 و با بیان اینکه طی هشت ماه نخست سالجاری، ورود کشتی‌های تجاری به منطقه ویژه بندر آستارا افزایش قابل توجهی داشته است، افزود: در مدت 12 ماهه سال 1393 بالغ بر 67 کشتی صادارتی و وارداتی در بندر آستارا پهلو گرفت که در مجموع 172 هزار و 669 تن کالا از طریق این بندر جابجا شد.

رييس اداره بندر و دریانوردی آستارا‌ فعالیت تجاری بندر آستارا در غرب گیلان را با بنادر حاشیه دریای خزر از قبیل بندر باکو و هوسان در جمهوری آذربایجان، بندر آکتائو در قزاقستان، بندر ماخاچ کالا(مخاچ قلعه) در جمهوری داغستان و آستاراخان در روسیه برشمرد و خاطرنشان کرد: انواع چوب، تخته نراد، کربنات کلسیم، انواع سیمان، دی اکسید تیتانیوم، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی، گچ ساختمانی، رول آهن، انواع پلی اتیلن، نمک صنعتی، فتالیک و مشتقات، شمش آهن،MDF خام،PVC  و مشتقات آن و سنگ گرانیت مهمترین کالاهای جابجا شده به واسطه این بندر تازه تاسیس هستند.

میرنبی‌لی فعالیت شبانه‌روزی بخش‌های مختلف از قبیل گمرک را از مهمترین ویژگی‌های بندر چند منظوره آستارا عنوان کرد و گفت: فاصله این بندر تا بندر باکو 133 مایل دریایی، بندر آکتائو 350 مایل دریایی، بندر ترکمن باشی 240 مایل دریایی، ماخاچ کالا (مخاچ قلعه) 373 مایل دریایی، آستاراخان 240 + 170 مایل دریایی، فریدون کنار 205 مایل دریایی، بندرانزلی 65 مایل دریایی، بندر نوشهر 165 مایل دریایی و بندر امیر آباد 235 مایل دریایی است که بر موقعیت ممتاز این بندر در کاهش فاصله با استان‌های شمال غرب و غرب ایران افزوده است.
به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا دارای یک پست اسکله بوده و اسکله‌های جدید آن در حال احداث است، در صورت تکمیل فازهای بعدی شاهد افزایش چشمگیر جابجایی کالا از طریق این بندر خواهیم بود.




شناسه خبری: 34729

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو