رشد 32 درصدي تخليه و بارگيري انواع غلات در بندر اميرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34753
ساعت 15:00 سه شنبه 3 آذر 1394
مدير بنادر و منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد از رشد 32 درصدي تخليه و بارگيري انواع غلات در بندر اميرآباد تا پايان آبان ماه جاري خبر داد.

به گزارش فرينا؛ علي‌خدمتگزار، با اعلام اين خبر گفت: در ۸ ماهه سال جاري، در مقايسه با مدت مشابه سال ۹۳، تخليه و بارگيري غلات در اين بندر با افزايش مواجه بود، به طوري که با تخليه ۴۵۲ هزار و ۷۷۷ تن جو، ۴۰۹ هزار و ۲۲۶ تن گندم، ۸۱ هزار و ۸۴۷ تن ذرت و ۴۹۲ تن محصولات کشاورزي، دامي و احشام مجموع غلات وارد شده و تخليه شده در اين بندر از ۷۷۰ هزار و ۶۷۸ تن تا پايان آبان سال ۹۳ به ۹۴۴ هزار و ۳۴۲ تن در مدت مشابه سال جاري افزايش يافت.
‌خدمتگزار افزود: در اين مدت ميزان ۳۵۸ تن از اين نوع کالا با ۱۰۰ درصد رشد از بندر اميرآباد بارگيري و به ساير کشورها صادرات شده است.
وي گفت: عمده اين کالاها از بنادر آستاراخان، آکتائو، اوليا، باکو، گوسان، دوبوفکا، ولگا گراد و ماخاچ‌کالا وارد بندر اميرآباد شده‌اند که بخش قابل توجهي از نيازهاي استان و کشور را در بخش غلات تأمين مي‌کند.
مدير بنادر و منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد افزود: اين آمار قطعا با به سرانجام رسيدن پروژه‌هاي اقتصادي که قرار است با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد در زمينه فرآوري غلات انجام شود، افزايش خواهد يافت.
خدمتگزار گفت: اميدواريم با توجه به رشد چشمگير تخليه و بارگيري غلات در اين بندر و همچنين برنامه‌هاي اتخاذ شده براي گسترش فعاليت‌هاي اقتصادي مرتبط با غلات، منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد در آينده نزديک به اهداف خود در اين حوزه دست يابد.
همچنين در راستاي اجراي اهداف سازمان بنادر مبني بر ارتقاي ايمني دريانوردي در آب‌هاي تحت حاکميت، تجهيزات پيشرفته هواشناسي در مرکز کنترل ترافيک دريايي بندر اميرآباد نيز نصب و راه‌اندازي شد.
خدمتگزار پايش لحظه‌به‌لحظه وضعيت جوي حاکم در منطقه به منظور بهره‌گيري در عمليات پهلودهي و جداسازي کشتي‌ها و مانورهاي دريايي را از اهداف نصب اين تجهيزات بيان کرد.
وي همچنين بر قابليت نمايش اطلاعات از قبيل سمت و سرعت باد، اندازه‌گيري دما، رطوبت و تغييرات فشار هوا در اين تجهيزات اشاره و بر کاهش خطاي انساني در ارسال گزارش‌ها و هشدارهاي هواشناسي دريايي از سوي ايستگاه‌هاي ساحلي بنادر، تأکيد کرد.
مدير کل بنادر و دريانوردي استان مازندران هم از رشد ۳۰ درصدي واردات کالاي غيرنفتي به منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر در هشت‌ماهه سال جاري در مقايسه با مدت مشابه قبلي خبر داد و گفت: ميزان تخليه و بارگيري کالا در بندر نوشهر در مجموع نسبت به مدت مشابه قبلي از رشد ۱۳ درصدي برخوردار بوده است.
آهن‌آلات، غلات، مواد نفتي، کاغذ و چوب از عمده‌ترين کالاهاي وارداتي به بندر نوشهر به شمار مي‌روند.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو