گردهمایی ارگانهای ساحلی خزر در بندر امیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34784
ساعت 14:11 شنبه 7 آذر 1394
در راستای ارتقاء همکاریهای ارگانهای دست اندر کار تولید داده های تراز آب دریای خزر و با هدف تبادل نظر و آشنایی با دستاوردهای روز دنیا نشستی با حضور ارگانهای استانهای ساحلی دریای خزر در بندر امیرآباد برگزار شد.

به گزارش فرينا، در ابتدای این نشست مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد به روند رو به رشد فعالیتهای بندر امیرآباد در سال جاری اشاره کرد و گفت: با افزایش تعداد اسکله های بندر و افزایش ظرفیت عملیاتی بندر در آینده نزدیک بر لزوم مباحث مربوط به نوسانات میزان آب دریای خزر در رشد فعالیتهای بندری تاکید کرد.
علی خدمتگزار با اشاره به برگزاری نشست مدیران بنادر کشورهای دریای خزر به میزبانی بندر امیرآباد در روزهای گذشته افزود: یکی از موضوعات مهم که در اجلاس مورد بحث و بررسی قرار گرفت بحث سطح آب دریای خزر بود که نگرانی تمامی کشورهای حاشیه دریای خزر در این خصوص منجر به امضاء تفاهم نامه ای مبنی بر گزارش دائمی بنادر از میزان نوسانات آب بنادر به یکدیگر شد .
در ادامه اين نشست مدیر مرکز ملی تحقیقات دریای خزر در گزارشی به تشریح وضعیت ایستگاههای سنجش نوسانات آب دریای خزر در کشورهای همسایه پرداخت و نکاتی در خصوص ایستگاههای ساحل جنوبی دریای خزر، نوسانات آبی در سالهای اخیر و نقشه حوزه آبریز دریای خزر و کشورهای حاشیه آن ارائه داد.
جواد ملک با تاکید بر لزوم ترازسنجی آب دریای خزر برای کنترل نوسانات دریا بر تدوین استراتژی هایی جهت بهره برداری از ظرفیت آبی این دریا تاکید کرد .
در اين نشست موضوعاتی همچون؛ بازنگری و کنترل موقعیت ایستگاههای ترازسنجی مطابق دستورالعملهای سازمان های بین المللی، تهیه برنامه های آموزشی مورد نیاز متصدیان دستگاههای ترازسنجی مستقر در سواحل جنوبی دریای خزر، بررسی پیشنهادات واصله از سوی دستگاههای عضو جهت تغییر مکان های ضروری ایستگاهها از جمله موضوعات مطرح شده در این گردهمایی یکروزه بود.






آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو