توسعه همكاري هاي مشترك ميان مناطق ویژه بوشهر و سلفچگان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34811
ساعت 18:31 يکشنبه 8 آذر 1394
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با حضور در منطقه ويژه اقتصادي بوشهر از واحدهای تولیدی مستقر در اين منطقه بازدید کرد.

به گزارش فرينا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در خصوص بازدید مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از این منطقه گفت: این بازدید در راستای توسعه روابط کاری و استفاده از تجارب فی مابین منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به دلیل اشتراک در پتانسیل های بالقوه مباحث مرتبط با یکدیگر صورت گرفت و همچنین جهت آشنایی بیشتر مدیران منطقه ویژه سلفچگان از دو واحد تولیدی نیز بازدید بعمل آمد.
عبداله آورا به تشریح فعالیت های صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر پرداخت و گفت: بوشهر در جنوب ایران و دروازه ورود کالا از جنوب و آبهای گرم خلیج همیشه فارس و سلفچگان در قلب کشور می توانند بعنوان یک کریدور حمل و نقل ایفای نقش نمایند.
آورا با بیان موقعیت های ممتاز و خاص منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزود: با توجه به زمینه استعدادهای فراوانی که منطقه ویژه اقتصادی بوشهر علی الخصوص در موضوع بسته بندی، فرآوری انواع ماهی و میگو، ایجاد زیرساختهای مورد نیاز حمل و نقل سردخانه ای و انبارهای با دمای پائین، سرمایه گذاری در زمینه استفاده از فناوری های زیستی و فناوری های نانو برای تولید خدمات و محصولات جدید و… می توان با بازاریابی مناسب از طریق سلفچگان، این محصولات را با سهولت بیشتر به کشور عرضه نمود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در این نشست با اشاره بر اشتراکات اقتصادی و تجاری دو منطقه تبادل نظر صورت گرفت و با تأکید بر وجود ظرفیت های فراوان در بوشهر، گفت: باید تلاش کنیم از این ظرفیت ها بیش از گذشته بهره برداری کنیم و در همین راستا عزم نموده ایم که با رفع موانع پیشرفت، توسعه همه جانبه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را با تکیه بر امکاناتی که در اختیار داریم محقق کنیم.
آورا ضمن ابراز امیدواری در خصوص تعامل این دو منطقه افزود: مناطق ویژه اقتصادی بوشهر و سلفچگان به دلیل وجود ظرفیت های خوب در بخش صنعت و تجارت مزیت های بسیار مناسبی برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری دارند.
در ادامه این بازدید سيدمهدي طباطبایی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان این سفر را بعنوان یک سفر کاری جهت ارتقاء روابط دو منطقه و استفاده از تجربیات منطقه ویژه اقتصادی بوشهر عنوان کرد و گفت: زمینه ها جهت روابط فی مابین آماده است و ما آماده هرگونه تعامل در خصوص مسائل مطروحه می باشیم که امیدواریم در آینده ای نزدیک محقق گردد.





گالری تصاویر

شناسه خبری: 34811

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو