مشاركت سرمايه گذاران هلندی در صنعت پتروشیمی ایران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34828
ساعت 17:07 دوشنبه 9 آذر 1394
ایران آماده همکاری با شرکتهای هلندی برای حضور در طرحهای توسعه ای صنعت پتروشیمی است.

به گزارش فرينا، معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، در دیدار با هیات اقتصادی کشور هلند که به ايران سفر کرده است گفت: ایران از منابع و ذخایر گسترده هیدروکربوری برخوردار است و تنها کشور امن در منطقه خاورمیانه محسوب می شود. بنابراین سرمایه گذاران می توانند با اطمینان وارد ایران شوند و ما از سرمایه گذاری مستقیم به ویژه در بخش پروپیلن و توسعه پایین دستی استقبال می کنیم.
محمدحسن پیوندی افزود: تبدیل متانول به پروپیلن و یا گاز طبیعی به الفینها در آینده مورد توجه است؛ اکنون ایران توان تولید ٥ میلیون تن متانول را داراست و اتمام پروژه های در دست اجرا نیز ١٩ میلیون تن می تواند به این ظرفیت اضافه کند. اما در حال ترغیب سهامداران آن گروه از طرح های متانول که پیشرفت کمتری دارند به جایگزینی تبدیل متانول به پروپیلن از طریق فرآیند MTP هستیم تا بازار متانول دچار مشکل نشود.
پيوندي با اشاره به تحولات جهانی، گفت: در آینده LNG و تولید اتیلن تحت تاثیر تولیدات شیل گس قرار می گیرد. براین اساس سرمایه گذاری سنگینی در کانال پاناما صورت گرفته است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که آمریکا در سال ٢٠٢٠، حدود ١٠ درصد LNG  دنیا را تامین می کند، افزود: هم اکنون کشتیهای لازم برای حمل اتان در حال ساخت هستند و تغییراتی در ساختار کشتی ها برای ایجاد توان حمل مواد بیشتر صورت گرفته است و براساس سرمایه گذاری سنگین صورت گرفته زمان عبور از کانال پاناما  ١٥ روز کوتاهتر می شود.
پیوندی با بیان این که ظرفیت نصب شده پتروشیمی درحال حاضر ٦٠ میلیون تن است، گفت: ٦٠ میلیون تن نیز پروژه در دست اجراست. در زمان تحریم نیز محدودیتها در اثر مشکلات نفتی تنها به میزان پنج میلیون تن برتولید پتروشیمی تاثیر گذار بوده است.
وی با اشاره به کشورهای بهره مندشده از کاهش قیمت نفت افزود: براساس گزارش IHS آمریکا سالانه ٨٠ میلیون دلار به دلیل کاهش قیمت نفت منتفع می شود و در کل کشورهای مصرف کننده ١,٥ تریلیون دلار از افت قیمت سود می برند.
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام آمادگی برای داشتن همکاری خوب با شرکتهای هلندی در زمینه فاینانس یادآور شد: در زمان تحریم ایرانیان نخوابیده اند و در این مدت در زمینه توانمندی و ساخت تجهیزات رشد کرده اند و ما از دانش بالایی در صنعت پتروشیمی برخورداریم.





شناسه خبری: 34828

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو