حضور ٩٧ شركت بین‌المللی در همایش IPF

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34859
ساعت 13:29 دوشنبه 16 آذر 1394
قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از حضور ٩٧ شرکت خارجی از ٢٥ کشور دنیا در همایش بین‌المللی IPF خبر داد و گفت: حضور کمی شرکتهای خارجی در این همایش از رشدی ١٢٠ درصدی برخوردار است.

به گزارش فرينا، محمدحسن پیوندی افزود: در روز نخست همایش IPF بیش از ١٥٠٠ نفر از شرکتهای داخلی و خارجی از جمله استرالیا، آذربایجان،کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، ژاپن، هلند، روسیه و آمریکا در سالن اصلی مرکز همایش های صداوسیما حضور خواهند داشت.
پیوندی با اشاره به حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر نفت، وزیر امور خارجه و مدیران ارشد صنعت پتروشیمی در این همایش گفت: تاکنون حضور ٣٦٨ شرکت ایرانی و ٩٧ شرکت خارجی قطعی شده است؛ ضمن آن که بیش از ٨٠٠ نفر از حضار از کشورهای دیگر هستند.
وي افزود: همایش امسال با توجه به همزمانی توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ١+٥ از شرائط خاصی برخوردار است و حضور گسترده شرکتهای خارجی نشان از علاقمندی این شرکتها برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران دارد. 
قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به رشد ١٢٠ درصدی حضور کمی شرکتهای خارجی در این همایش اشاره کرد و گفت: امسال به لحاظ کیفی نیز شاهد حضور خوب شرکتهای خارجی هستیم.
پیوندی تولید الفین ها و متانول از زغال سنگ در چین، تولید گاز از منابع شیل گاز در آمریکا و ناامنیهای موجود را در منطقه خاورمیانه بزرگترین چالش موجود در صنعت پتروشیمی دنیا خواند و افزود: ایران هم اکنون با توجه به امنیت بسیار بالای خود یکی از گزینه‌های اصلی سرمایه‌گذاری در این صنعت برای خارجیها به شمار می رود.
قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مذاکره با شرکت باسف آلمان برای سرمایه گذاری در ایران خاطرنشان کرد: هم اکنون درحال مذاکره برای یک سرمایه گذاری بزرگ و مشترک با این شرکت هستیم.
وی گفت: استراتژی امروز صنعت پتروشیمی توسعه زنجیره تولید و توسعه صنایع میان دستی برای رسیدن به ارزش افزوده بالا است، زیرا یکی از مشکلات توسعه نیافتن صنایع پایین دستی در ایران، توسعه نیافتن صنایع میان دستی است.





شناسه خبری: 34859

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو