نصب اولین بویه سنجش مشخصات دریایی کشور در بندر امام(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34863
ساعت 15:56 دوشنبه 16 آذر 1394
اولین بویه مکانیزه سنجش وضعیت دریایی با هدف توسعه شبکه ملی پایش و پیش بینی کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) نصب و راه اندازی گردید.

به گزارش فرينا، معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی  استان خوزستان با اشاره به ضرورت ایجاد پایگاه جامع اطلاعات دریایی به منظور پاسخگویی به نیازهای سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر سازمان مرتبط با حوزه دریایی کشور گفت: پس از راه اندازی این سامانه ی پایشی، مشخصات هواشناسی، موج نگاری و جریان شناسی در حوزه سواحل منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) اندازه گیری  و به صورت آنلاین به پایگاه اطلاعات جامع ارسال می گردد.
آیت اله رضازاده افزود: این بویه مجهز به امکاناتی نظیر چراغ دریایی، GPS و GSM   می باشد و با اندازه گیری سرعت و جهت باد، فشار ،رطوبت و دمای هوا، همچنین سنجش جهت  و پارامترهای طیفی موج با بهره گیری ازسنسورهایی که در آن تعبیه شده، می تواند کمک شایانی به پایش وضعیت امواج و سواحل بنماید.
رضازاده همچنین در تشریح مزایای بهره گیری از این سامانه پایشی گفت: اندازه گیری سرعت و جهت جریان آب با برخورداری از سنسورهای  جریان شناسی از دیگر ویژگی های  این سامانه به شــمار می آید.
معاون مهندسی و عمران با اشاره به همکاری واحد دریایی و بندری این اداره کل در انجام مراحل نصب این بویه، اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این سامانه زمینه مساعد و مطلوب تری برای توسعه فعالیت های حوزه دریایی فراهم آید.





شناسه خبری: 34863

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو