افزايش صادرات كالاهاي غيرنفتي از پارس جنوبي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34881
ساعت 14:58 سه شنبه 17 آذر 1394
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افزایش ٣٢ درصدی صادرات کالا از منطقه ویژه پارس به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش فرينا، مهدی یوسفی با بیان این‌که گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از لحاظ صادرات کالا در میان ادارات گمرک کشور دارای رتبه نخست است، گفت: طی هشت ماه گذشته  ٨ میلیون و ٧٢٧ هزار و ٧٨٠ تن کالای غیر نفتی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده است که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ٣٢ درصدی را نشان می‌دهد.
یوسفی با بیان این‌که در هشت ماهه پارسال ٦ میلیون و ٦٢٠ هزار و ٨٥٦ تن کالای غیرنفتی از این منطقه به خارج از کشور صادر شد، افزود: راه‌اندازی فازهای جدید پارس جنوبی به عنوان خوراک اصلی مجتمعهای پتروشیمی و تمایل کشورهای مختلف جهان به دریافت محصولات تولیدی این منطقه را می‌توان از مهمترین عوامل این افزایش صادرات کالا عنوان کرد.
وی گفت: در هشت ماه امسال ١٥ میلیون و ٤٢ هزار و ٦٠٨ تن کالای غیرنفتی و میعانات گازی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ٥ درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس میزان صادرات کالاهای غیرنفتی و میعانات گازی را در آبان ماه امسال، ٩٩٢ هزار و ١٩٤ تن  اعلام کرد و گفت: محصولات تولیدی منطقه ویژه پارس به ٢٩ کشور مختلف صادر می‌شود.






شناسه خبری: 34881

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو