بازديد اعضاء صندوق ذخیره فرهنگیان کشور از منطقه ويژه بوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34899
ساعت 11:05 دوشنبه 23 آذر 1394
مسئولان اقتصادی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور از شرکتهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بازدید کردند.

به گزارش فرينا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در اين بازديد گفت: فرزندان ارزشمندترین امانتی هستند که یک انسان می تواند داشته باشد و فرهنگیان نیز امانتداران این امانت الهی هستند و شما نیز به عنوان امانتداران فرهنگیان نقش مهمی را ایفا می کنید.
عبداله آورا افزود: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با تمام توان آماده هرگونه همکاری را در بحث اقتصادی و سرمایه گذاری با مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور را اعلام می نماید.
آورا گفت: در بحث پسا برجام زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی بوشهر آماده است و به جرأت می توان گفت منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در بین دیگر مناطق کشور، جزو معدود مناطقی است که کلیه زیرساخت های آن نظیر آب، برق، گاز و مخابرات را در کنار هم بدون هیچگونه مشکلی در اختیار دارد و بدون شک آن را به نحو احسن در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد داد.
وی ادامه داد: البته در زمینه برق اندکی دچار مشکل هستیم که این هم در سطح بالادستی است و در حال پیگیری برای رفع این نقیصه هستیم، ضمن اینکه آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در حوزه نیروگاه برق نیز اعلام می کنیم.
این مقام مسئول افزود: در بحث مربوط به تکمیل زنجیره ارزش، پتروشیمی ها (صنایع بدون آلایندگی)، صنایع دریایی، خدمات دریایی و فرآوری آبزیان بسیار شرایط مطلوبی را داریم.
آورا با اشاره به نحوه شکل گیری زنجیره ارزش در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خاطر نشان کرد: موضوع تکمیل زنجیره ارزش و فرآوری آبزیان در منطقه ویژه به نحوی شکل گرفته که ترکیبی خوشه ای به خود گرفته است و صندوق ذخیره فرهنگیان نیز به عنوان یک سرمایه گذار می تواند به عنوان تکمیل کننده بخش دیگری از این خوشه در این موضوع سرمایه گذاری نماید که منافع آن همه مجموعه ها را در بر خواهد گرفت و در نگاه بالاتر نیز عاید کشور خواهد شد.


** آمادگي فرهنگيان براي سرمایه گذاری در بخش نیروگاه 25 مگاواتی برق بوشهر
مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور نیز در این بازدید با اشاره به تعداد اعضای عضو این صندوق، گفت: اکنون بیش از 900 هزار فرهنگی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند.
شهاب الدین غندالی افزود: آموزش و پرورش یکی از ارکان اصلی جمهوری اسلامی است که تاکنون نتوانسته ایم وظیفه خود را در قبال قشر زحمتکش فرهنگیان وظیفه خود را ادا کنیم.
غندالی گفت: این صندوق می تواند مکانی برای کاهش دغدغه های فرهنگیان باشد که باید از ظرفیت های اقتصادی آن در هر استان استفاده شود.
وي افزود: زمینه سرمایه گذاری ما در بخش های مختلفی چون نیروگاهی، پتروشیمی، بازار و سرمایه، بانکداری و… است و امیدوارم بتوانیم در زنجیره کاری این مجموعه اقتصادی نقش قابل قبولی را ایفا كنيم.
مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور ضمن اعلام آمادگی جهت ورود به سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با مشارکت فرهنگیان گفت: آماده سرمایه گذاری در بخش نیروگاه 25 مگاواتی برق در این منطقه هستیم.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: نگاه صندوق ذخیره فرهنگیان نگاه امدادی، شرکت داری و بنگاه داری نیست و بنا داریم که با ایجاد انگیزه و سرمایه گذاری هایی که می تواند ایجاد تابلو و برند در معرض دید فرهنگیان قرار می گیرد آنها را متقاعد به ورود به بحث مشارکت در سرمایه گذاری نمائیم.
مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در پایان افزود: با توجه به اینکه صندوق به عنوان امانتدار سرمایه یک میلیون فرهنگی در حال فعالیت است، قصد داریم در میان پروژه هایی که مطرح می شود گزینه ای را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم که سود بیشتری را برای صندوق که منتهی به فرهنگیان خواهد شد را داشته باشیم.
گفتنی است؛ اعضاء صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه مدیرعامل، معاون هماهنگ کننده، معاون اداری مالی و سرمایه گذاری و معاون فرهنگی و اطلاع رسانی از واحد بسته بندی خشکبار فستیوال (مجلسی) و شرکت پارس گستر لیان بازدید کردند.





شناسه خبری: 34899

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو