تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام (ره) از مرز 30 میلیون تن گذشت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34914
ساعت 17:07 دوشنبه 23 آذر 1394
تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تا نیمه آذر ماه سال جاری از مرز 30 میلیون تن گذشت.

به گزارش فرينا، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به تخلیه و بارگیری 30 میلیون و 608 هزار و 251 تن انواع کالا در این مجتمع بزرگ بندری گفت: بیش از 18 میلیون تن از این میزان کالا، مربوط به کالاهای غیر نفتی و بالغ بر 12 میلیون تن نیز کالاهای نفتی بوده است.
سعداله عبداللهی با اشاره به جایگاه نخست منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در ترانزیت خروجی مواد نفتی کشور، افزود: معادل 2 میلیون و 736 هزار و 512 تن مواد نفتی طی هشت ماهه سال جاری از مرز دریایی بندر امام خمینی(ره) به کشورهای مقصد ترانزیت  شده است. عبدالهي با اشاره به اهمیت همکاری بین بخشی دستگاه های متولی بازرگانی کشور، هم افزایی نهاد های ذیربط برای تقویت روز افزون ترانزیت و بهره گیری از ظرفیت های کشور به ویژه بنادر استان خوزستان را عاملی پیش برنده در شکوفایی فعالیت های ترانزیتی برشمرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) میزان بارگیری انواع کالا از جمله مواد شیمیایی، آهن آلات، سنگ آهن، کود شیمیایی، مواد معدنی  و کالای کانتینری در این مجتمع بزرگ بندری  تا نیمه ی آذرماه سال جاری  را بیش از  پنج میلیون و 745 هزار تن اعلام كرد.
یادآور می شود، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در منتهی الیه شمال غربی خلیج فارس با وسعت 11044 هکتار، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی بندری در کشور محسوب می شود.





شناسه خبری: 34914

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو