بازدید هیات سرمایه گذار قزاقستان از بندر امیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34963
ساعت 15:26 شنبه 28 آذر 1394
یک هیات سرمایه گذار از کشور قزاقستان به منظور بررسی شرایط ترانزیت ریلی غلات از بندر امیرآباد بازدید کردند.

به گزارش فرينا، این هیات سرمایه گذاري به منظور ترانزیت سالانه  2 میلیون و 500 هزار تن غلات  از طریق خطوط ریلی از بندر امیرآباد به بندر شهید رجایی و از آنجا به قصد کشورهای حاشیه خلیج فارس به بندر امیرآباد وارد شد و از نزدیک از این بندر بازدید کردند.
در نشستی که به همین منظور با حضور یوسف گران پاشا، مدیر کل راه آهن شمال و اوصیا معاون اداری و مالی بندر امیرآباد و جمعی از مسئولین برگزار شد توضیحاتی در خصوص روند ترانزیت کالا از طریق خطوط ریلی ارائه شد.
معاون اداری و مالی بندر امیرآباد در اين نشست در خصوص امکانات، توانمندی ها و قابلیت های بندر امیرآباد در زمینه های مختلف گفت: بندر امیرآباد به عنوان هاب غلات بنادر شمالی کشور کلیه امکانات و تجهیزات مدرن را جهت تخلیه و بارگیری این نوع کالا دارا است .
سید جواد اوصیا گفت: در حال حاضر بندر امیرآباد با دارا بودن 9 پست اسکله با طول 1500 متر ظرفیت اسمی جابه جایی 4 و نیم میلیون تن کالا را در سال داراست و تا پایان سال جاری با توسعه زیرساختهایی که در این بندر در حال انجام است تعداد اسکله های این بندر به 15 پست و ظرفیت اسمی آن به 5/7 میلیون تن افزایش می یابد .
اوصيا به وجود اراضی پشتیبانی وسیع جهت واگذاری به سرمایه گذاران داخلی و خارجی از ساخت سیلو نگهداری غلات به عنوان یکی از مزیتهای سرمایه گذاری در این بندر خبر داد و گفت: در حال حاضر این بندر ظرفیت حجمی نگهداری 120 هزار تن غلات را در سیلوهای در حال بهره برداری خود دارد و تا پایان کار ساخت سیلوهای در حال ساخت، این رقم به بیش از  500 هزار تن می رسد.
وی با اشاره به توانمندی بندر امیرآباد در حمل یکسره غلات از کشتی به واگن بر ارتقاء سرعت تخلیه این نوع کالا از کشتی به واگن تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و با استفاده از تجهیزات به روز میزان 600 تن انواع غلات طی یک ساعت از کشتی به واگن انتقال می یابد .
در ادامه مدیر کل راه آهن شمال در سخنانی با تاکید بر آمادگی کامل شبکه ریلی شمال کشور در انتقال و جابه جایی این کالاها، از وجود 900 دستگاه واگن جهت حمل این نوع کالا و ترانزیت آن به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس خبر داد.
گفتني است؛این هیات از محوطه های عملیاتی و امکانات و تجهیزات بندر بازدید کردند.





شناسه خبری: 34963

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو