افزایش سرعت بارگیری محموله سیمان در بندر امام(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35038
ساعت 16:47 يکشنبه 6 دی 1394
با بارگیری هفت هزار و 791 تن محموله سیمان فله طی یک روز کاری، نرخ بارگــــیـــری بی سابقه ای در زمینه بارگیری این نوع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به ثبت رسید.

به گزارش فرينا، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره  به این رکورد بارگیری گفت: طی مدت نه ماهه ساله جاری بیش از 125 هزار تــــن سیمان فله ی خاکستری توسط 5 فروند کشتی، هر یک به میزان 25 هزار تن با انجام تمهیدات لازم به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری گردید.
ابوطالب گرایلو، رشد بارگیری محموله های سیمان فله خاکستری را بالغ بر سه هزار درصد نسبت به سال گذشته عنوان كرد و در تشریح عوامل رشد چشمگیر بارگیری این نوع محموله افزود: دلایلی از جمله موفقیت صاحب کالا در جذب مشتریان جدید به لحاظ برخورداری از مزیت تولید محصول با کیفیت مطلوب در مقایسه با رقبای خارجی، بهره گیری از تجهیزات حمل مکانیزه کالا از مبدأ تا  اسکله و  مدیریت اثربخش فرآیند بارگیری کالا به کشتی؛ باعث افزایش قابل توجه حجم و سرعت بارگیری گردید.
گرایلو همچنین انتخاب بندر بارگیری را یکی از عوامل مهم در تسریع روند و افزایش حجم بارگیری عنوان کرده و گفت: بندر امام خمینی(ره) از کوتاه ترین فاصله زمینی  با کارخانه ی تولید محصولات برخوردار است  و به واسطه انجام بارگیری کالا در  این مجتمع بزرگ  بندری،  امکان تأمین بونکر و حمل یکسره کالا از کارخانه تا بندر فراهم شده است.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ادامه داد: برخورداری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از اسکله های مناسب، پسکرانه های وسیع  و عدم نیاز به انبارش قبلی کالا را از جمله مزایایی برشمرد که زمینه مساعدی برای مجموعه اقدامات جهت تسهیل و تسریع حمل یکسره کالا را تا پای اسکله فراهم نموده است.
یادآوری می شود، ارتقاء توان زیر ساختی و روساختی مجتمع بندری امام خمینی(ره) به منظور افزایش ترافیک کالا و جلب رضایت مشتریان از اهم اهداف اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان است که مداوم دنبال می شود.




شناسه خبری: 35038

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو