افتتاح فاز نخست زیرساخت‌های منطقه ویژه نمین در آينده نزديك

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35040
ساعت 17:14 يکشنبه 6 دی 1394
مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین گفت: تلاش می‌کنیم تا دهه فجر امسال در صورت مساعد بودن شرایط جوی برای ادامه کارهای عمرانی فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی نمین را دهه فجر افتتاح کنیم.

به گزارش فرينا، محمد شهباز علیزاده افزود: 95 درصد کار نقشه‌برداری و فعالیت‌های مرتبط با مکانیک خاک و مطالعات منطقه ویژه اقتصادی نمین انجام شده و امیدواریم با مساعد بودن شرایط جوی 5 درصد مابقی نیز ظرف یک ماه آینده به انجام برسد تا فاز اول این مجموعه برای افتتاح در دهه فجر آماده شود.
شهبازعلیزاده تلاش شرکت سرمایه‌گذار را برای تامین زیرساخت‌ها و راه‌اندازی فازهای مختلف این منطقه با هدف جذب سرمایه‌گذاران برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی نمین را یادآور شد و گفت: فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین در 100 هکتار شامل ساختمان اداری، گمرک، استقرار مجموعه بیمه‌ای و دیگر مجموعه‌های خدمات‌رسان است که انتظار می‌رود به سرعت تکمیل شده و آماده بهره‌برداری شود.
وي کل مساحت منطقه ویژه اقتصادی نمین را 2 هزار و 55.5 هکتار اعلام کرد و افزود: شرکت سرمایه‌گذاری شاهد بیش از 6 میلیارد تومان در این منطقه سرمایه‌گذاری می‌کند و تلاشش بر این است تا برگشت سرمایه هر چه سریع‌تر اتفاق بیافتد تا از قبل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده فعالیت‌ها و کارها به سرانجام برسد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین ادامه داد: بعد از گذشت پنج سال از بلاتکلیفی این منطقه، از بهمن ماه سال گذشته فعالیت‌های منسجمی را در این مجموعه آغاز کردیم تا با تعیین محدوده و با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری شاهد زمینه توسعه و پیشرفت بهتر این مجموعه فراهم آید.
شهبازعلیزاده گفت: با تصویب دبيرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادي مسئولیت اجرایی و سرمایه‌گذاری در این مجموعه به شرکت شاهد واگذار شد که امیدواریم از سال آینده به تدریج بستر حضور سرمایه‌گذاران در این مجموعه فراهم آید.




شناسه خبری: 35040

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو